کد خبر: 253014
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۱۱:۳۱:۰۰
| |

زخمی شدن بیش از 3000 نفر در اعتراضات جلیقه‌زردها

به گزارش یک رسانه محلی فرانسه طبق اعلام وزارت کشور 2 هزار و 891 نفر از زمان آغاز تظاهرات جلیقه‌زردها در این کشور زخمی شده‌اند.

زخمی شدن بیش از 3000 نفر در اعتراضات جلیقه‌زردها
کد خبر: 253014
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۱۱:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت کشور فرانسه به مجری شبکه «بی‌اف‌ام‌تی‌وی» اعلام کرد که مجموع 1843 غیر نظامی و 1048 مامور اجرای قانون از ابتدای تظاهرات در 17 نوامبر تا کنون زخمی شده‌اند.

بر اساس یک نظرسنجی که به سفارش موسسه تحقیقاتی «Elabe» برای شبکه بی‌اف‌ام‌تی وی تهیه و منتشر شده، 70 درصد از 1010 فرانسوی که در روزهای 18 و 19 دسامبر از آنها نظرسنجی شد، اعتراضات جلیقه زردها را حمایت کرده و یا با آنها همدردی می‌کنند.

براساس نتایج این نظرسنجی حمایت‌ها 3 درصد از هفته گذشته کمتر شده است. هم‌چنین براساس همین نظرسنجی فرانسه به دو بخش تقسیم شده است که 54 درصد از آنها خواستار ادامه تظاهرات و 46 درصد خواستار توقف آن هستند.

تظاهرات جلیقه‌زردها با عصبانیت مردم نسبت به افزایش مالیات وارده بر سوخت جرقه خورد و تاکنون به شکایات دیگری نیز رسیده است. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هفته گذشته با طرح‌های پیشنهادی خود برای کمک به خانوارهای کم درآمد ظاهر شد اما تظاهرات هفتگی همچنان ادامه یافت.

به طور خاص، طرح‌های پیشنهادی ماکرون شامل پاداش سالیانه برای کارمندان و معافیت از پرداخت مالیات افزایش یافته تامین اجتماعی برای بازنشستگانی با درآمد کمتر از 2 هزار یورو (2 هزار و 200 دلار) می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها