کد خبر: 252954
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۰۹:۳۲:۰۰
| |

استقبال فرانسه از زنان ایزدی و فرزندان آنها

نخستین گروه از زنان ایزدی‌ و کودکان آنها در چارچوب برنامه‌ فرانسه برای استقبال از 100 زن ایزدی تا سال 2019، وارد فرودگاه پاریس شدند.

استقبال فرانسه از زنان ایزدی و فرزندان آنها
کد خبر: 252954
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۰۹:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| 83 تن که میان آنها 16 زن ایزدی قرار داشتند، به وسیله هواپیمای نظامی از اربیل واقع در شمال عراق وارد فرودگاه پاریس شدند.

به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد، نادیا مراد، زن ایزدی و برنده جایزه صلح نوبل 2018 از این زنان استقبال کرد که به اسارت گروه تروریستی داعش درآمده بودند.

وزیر کشور فرانسه هم گفت، رئیس جمهوری بر استقبال از زنان ایزدی متعهد شده و پاریس بر پناه دادن این زنان قربانی نظارت دارد. آنها در فرانسه در امنیت بوده و این کشور از آنها حمایت خواهد کرد.

طبق اعلام این وزارت‌خانه گروه دیگر از ایزدی‌ها پایان ماه ژانویه وارد پاریس خواهند شد.

امانوئل ماکورن، رئیس‌جمهور فرانسه پایان ماه اکتبر از نادیا مراد، دختر ایزدی عراقی که از اسیران داعش بود استقبال کرد، وی سفیر حسن نیت سازمان ملل در راستای ارج نهادن به قربانیان انسانی شد و ماکرون در آن زمان متعهد شد فرانسه 100 زن ایزدی را پناه دهد که 20 تن از آنها قبل از پایان 2018 وارد پاریس خواهند شد.

داعش سال 2014 پس از اشغال منطقه سنجار عراق، کمپین رعب و وحشتی را علیه ایزدی‌ها به راه انداخت که از نظر سازمان ملل متحد معادل نسل‌کشی بود. هزاران مرد از این اقلیت‌های کردزبان قتل‌عام شدند و زنان و دختران به عنوان برده جنسی برده شده و پسران هم به کمپ‌های آموزش نظامی منتقل شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها