کد خبر: 249389
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۱۲:۳۴:۰۰
| |

جنگ تعرفه ها و تهدید دوباره چین توسط ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا می گوید؛ ایالات متحده در اختلافات تجاری با چین تنها دو گزینه پیش رو دارد؛ یا با پکن قرارداد تجاری تصویب کند یا اینکه تعرفه های قابل توجهی را برای واردات چینی اعمال می کند و امیدوار باشد که چنین معامله ای در نهایت به توافق برسد.

جنگ تعرفه ها و تهدید دوباره چین توسط  ترامپ
کد خبر: 249389
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۱۲:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش خبرگزاری اسپتنیک اینترنشنال، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه 4 دسامبر (13 آذر) در حساب توییتری خود نوشت: 'ما یا یک توافق واقعی با پکن خواهیم داشت یا اینکه هیچ توافقی میان چین و آمریکا انجام نخواهد شد؛ که در این صورت ما متحمل پرداخت تعرفه کالاهای چینی هستیم که وارد ایالات متحده می شود.'


در عین حال ترامپ می گوید که معتقد است که دو کشور موافقت کرده اند که در حال حاضر یا آینده نه چندان دور به توافق دست یابند.
به نوشته این خبرگزاری، ترامپ پس از دیدار با رئیس جمهور چین در نشست گروه 20 که روز جمعه 30 نوامبر و شنبه 1 دسامبر (9 و 10 آذر) برگزار شد اعلام کرد افزایش تعرفه کالاهای چینی از 10 تا 25 درصد که پیشتر در دستور کار ایالات متحده بود را موقتا به مدت 90 روز به حالت تعلیق در خواهد آورد.


ایالات متحده اعلام کرده است که اگر در طول این 90 روز توافقی در مورد اختلافات تجاری حاصل نشود این تعرفه ها را دوباره به جریان می اندازد.


ماه آوریل سال گذشته دونالد ترامپ با انتشار فهرستی از حدود 1300 کالای چینی شامل تلویزیون، قطعات هواپیما و وسایل پزشکی اعلام کرد که قصد دارد با هدف برقراری عدالت تجاری میان دو کشور بر این کالاها تعرفه 25 درصدی وضع کند. پیشتر و در جریان مبارزات انتخاباتی نیز آقای ترامپ در قامت یک نامزد احراز سمت رئیس جمهوری آمریکا از وضعیت موجود در تجارت میان چین و آمریکا انتقاد کرده بود.


یک روز بعد چین، آمریکا را به مقابله به مثل تهدید کرد. دولت چین نیز با انتشار فهرستی حاوی حدود 100 کالای آمریکایی از جمله اتومبیل، هواپیما و طیف وسیعی از محصولات کشاورزی ایالات متحده به ارزش تقریبی 50 میلیارد دلار اعلام کرد که زیان اقدام آمریکا را با اعمال تعرفه 25 درصدی بر این محصولات آمریکا جبران خواهد کرد.

منبع:ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها