کد خبر: 248087
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۴:۵۴:۰۰
| |

وزیر انرژی الجزایر:

سفر بن سلمان ربطی به بازار نفت ندارد

وزیر انرژی الجزایر اعلام کرد که سفر ولیعهد سعودی به این کشور با اهداف دیپلماتیک و دوستانه انجام شده و هیچ ربطی به بازار جهانی نفت ندارد.

سفر بن سلمان ربطی به بازار نفت ندارد
کد خبر: 248087
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۴:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی قیطونی، وزیر انرژی الجزائر خطاب به خبرنگاران گفت: سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به الجزائر یک سفر برادرانه و دوستانه است و هیچ ارتباطی با بازار جهانی نفت ندارد.

به گزارش النشره، وی در پاسخ به سوالی درخصوص فشارهای واشنگتن بر سازمان اوپک برای افزایش تولید نفت هم گفت: اوپک سیاسی عمل نکرده و نخواهد کرد. اوپک در بخش انرژی فعال است و هر آنچه که مربوط به بازار نفت می‌شود را برسی می‌کند.

قیطونی در ادامه افزود: عربستان از توافق کاهش نفت که میان اوپک و تولیدکنندگان نفت خارج از این سازمان امضا شده است، عقب‌نشینی نکرده است، ریاض به مقدار کمی تولیداتش را افزایش داد تا با کمبود عرضه مقابله کند که این کمبود عرضه ناشی از کاهش تولید در ونزوئلا و لیبی بود و این اقدام ریاض با هدف تضمین توازن بازار بوده است.

قیطونی تاکید کرد که کشورش در حال حاضر به دنبال نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان کشورهای تولیدکننده نفت است که برخی عضو اوپک و برخی عضو آن نیستند و به بررسی تمامی دیدگاه‌ها و داده‌ها و پیشنهادات برای دست‌یابی به توافقی که همگان را راضی کند، می‌پردازد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها