کد خبر: 247861
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۵:۳۲:۰۰
| |

پس از اعلام موضع انصارالله:

دولت منصور هادی نیز با نظارت سازمان ملل بر بندر حدیده مخالفت کرد

استاندار حدیده یمن که از طرف دولت مستعفی تعیین شده است، اعلام کرد که دولت منصور هادی با طرح فرستاده ویژه سازمان ملل برای نظارت بر بندر حدیده مخالف است.

دولت منصور هادی نیز با نظارت سازمان ملل بر بندر حدیده مخالفت کرد
کد خبر: 247861
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۵:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| الحسن الطاهر، استاندار حدیده یمن در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به سوالی درباره جزئیات طرح مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن گفت: جزئیات این طرح چه مشخص شود چه مشخص نشود به طور کلی مردود است و ما نمی‌پذیریم که سازمان ملل بر بندر حدیده نظارت کند.

وی افزود: ما دو سال پیش پیشنهاد نظارت بر این بندر را به آنها دادیم اما این درخواست را نپذیرفتند و الان که به تسلط بر حدیده و بندر آن نزدیک شده‌ایم، آمده‌اند تا بر بندرمان نظارت کنند. پس جان و خون کشته‌ها و مجروحان چه شده است.

طاهر مدعی شد: حتی اگر که سازمان ملل بر بندر حدیده نظارت داشته باشد این مساله یک امر تشریفاتی خواهد بود، چراکه حوثی‌ها هستند که درحال حاضر این بندر را اداره می‌کنند. این امر کاملا مردود است و "دولت شرعی" نیز آن را نمی پذیرد و اگر که دولت آنرا بپذیرد ما فرزندان حدیده آن را رد می‌کنیم. ما می‌خواهیم که بندرمان را خودمان اداره کنیم، چراکه ما یک حکومت هستیم و همانند یک حکومت نیز رفتار می‌کنیم نه یک گروه و باند.

استاندار حدیده در ادامه ادعاهای خود گفت: آرامشی که با سفر گریفیث به حدیده برقرار شد یک آرامش شکننده بود، چراکه حوثی‌ها آتش‌بس را نقض می‌کنند.

وی در ادامه هرگونه دیدار با اعضای هیئت سازمان ملل در حدیده را رد و تاکید کرد: به هیچ وجه با فرستاده سازمان ملل دیدار نکردم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها