کد خبر: 246816
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۰۹:۴۸:۰۰
| |

طرح شکایت علیه ولیعهد ابوظبی در فرانسه به اتهام جنایات جنگی در یمن

یک وکیل فرانسوی در سفر ولیعهد ابوظبی به پاریس، از اقدامات ائتلاف عربی در نقض حقوق و آزادی‌ها و نیز در حق شش شهروند یمنی شکایت کرده و او را شراکت در شکنجه‌ها و جنایات جنگی یمن، متهم کرد.

طرح شکایت علیه ولیعهد ابوظبی در فرانسه به اتهام جنایات جنگی در یمن
کد خبر: 246816
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۱ ۰۹:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ژوزف برِهام، وکیل مدافع فرانسوی فرصت سفر محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی به پاریس را غنیمت شمرده و شکایتی را علیه او مطرح کرد.

این وکیل فرانسوی بن زاید را به همدستی در شکنجه‌ها و جنایات جنگی که ائتلاف عربی در یمن انجام می‌دهد، متهم کرد.

در نتیجه اقدامات ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی در طول چهار سال گذشته هزاران غیرنظامی از جمله تعداد زیادی کودک یمنی در این حملات کشته شده‌اند و این بحران موجب ایجاد بدترین فاجعه انسانی جهان شده است.

ماکرون ولیعهد ابوظبی

کارشناسان سازمان ملل تاکید کرد: در نزدیک به 60 حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی علیه یمن پایگاه‌ها و نقاط مسکونی پرجمعیت در این کشور هدف قرار گرفته شدند. در 29 حمله هوایی جنگنده‌های این ائتلاف ساختمان‌های مسکونی هدف قرار گرفته و نیز بیش از 10 بازار، پنج جشن ازدواج یا مراسم تدفین و نیز در اکتبر 2016 یک مراسم تشییع در صنعا هدف دو حمله هوایی قرار گرفتند که در اثر 137 تن کشته و 695 تن دیگر زخمی شدند.

شش تن از کسانی که از این حمله جان سالم به در بردند، تصمیم به طرح شکایت قضایی در فرانسه علیه محمد بن زاید گرفتند. آنها بن زاید را به دست داشتن در این کشتار متهم کرده و این حملات را جنایت جنگی دانستند که ناقض بند 13 کنوانسیون ژنو است.

همچنین شکایت مشابهی علیه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان همزمان با سفرش به پاریس در آوریل گذشته ارائه شده بود. مرکز قانونی حقوق و توسعه شکایتی علیه او در دادگاه پاریس ویژه جنایات جنگی مطرح کرد.

این سازمان کشته شدن تعدادی غیرنظامی به ویژه در بمباران مناطق مسکونی، بازارها، بیمارستان‌ها، اماکن تجاری و مدارس در حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی را محکوم کرد که از جمله این حملات حمله 28 سپتامبر 2015 به یک جشن ازدواج در یمن بود که موجب کشته شدن 131 غیرنظامی شد و نیز حمله 15 مارس 2016 به بازاری در یمن که 97 غیرنظامی از جمله 25 کودک در آن کشته شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها