کد خبر: 241436
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۱۲:۱۹:۰۰
| |

نیروهای امنیتی عراق اعلام کردند:

تشدید تدابیر امنیتی در بغداد و شهرهای جنوبی عراق به مناسبت اربعین

نیروهای امنیتی عراق اعلام کردند، فرماندهی منطقه عملیات فرات میانی نیروهای بیشتر و پهپادها را با هدف تامین امنیت زائران اربعین حسینی در استان‌های جنوبی و بغداد مستقر کرده است.

تشدید تدابیر امنیتی در بغداد و شهرهای جنوبی عراق به مناسبت اربعین
کد خبر: 241436
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۱۲:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| فرماندهی عملیات مرکزی در حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای حشد شعبی به منظور حمایت از زائران اربعین حسینی و گرفتن هر فرصت احتمالی از دشمن حضور امنیتی‌شان را برای حمایت از زائران اربعین که روز سه‌شنبه به اوج خود می‌رسد، تقویت کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: این تلاش‌ها شامل انتقال پهپادها برای نظارت بر حریم هوایی و رصد هرگونه تحرک مشکوک، تقویت تلاش‌های اطلاعاتی و تبادل اطلاعاتی است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، فرماندهی پلیس استان "ذی‌قار" نیز از مشارکت هنگ دوم نیروهای واکنش سریع در قالب فرماندهی عملیات فرات میانی و استقرار در مسیر بخش "الحیدریه" تا شهر کربلا به منظور حمایت از زائران اربعین حسینی خبر داد.

در همین راستا، سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد که شمار اعضای هیئت‌هایی که از خارج به منظور برگزاری مراسم زیارت اربعین به عراق وارد می‌شوند افزایش یافته است. سالانه میلیون‌ها عراقی و خارجی این مراسم را برگزار می‌کنند.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: گذرگاه‌های مرزی عراق ورود بیش از یک میلیون و 361 هزار زائر که اکثر آن‌ها ایرانی هستند، ثبت کرده‌اند و گذرگاه مرزی "زرباطیه" در مرزهای عراق با ایران واقع در استان "واسط" بالاترین آمار ورود زائران را ثبت کرده است. بعد از آن گذرگاه مرزی زمینی شلمچه در شرق بصره و گذرگاه مرزی الشیب در میسان قرار دارند. همچنین گذرگاه سفوان با کویت ورود 18 هزار و 717 زائر را ثبت کرده است. نیروهای حشد شعبی عراق نیز از آغاز عملیات امنیتی به منظور تعقیب بقایای داعش در جنوب غربی کرکوک خبر دادند.

نیروهای حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کردند که نیروهای حشد و نیروهای پلیس فدرال موفق شدند که تحرکات و اقدامات تروریستی را در منطقه مذکور خنثی کنند.

از سوی دیگر، فرماندهی پلیس عراق از بازداشت شش تن از عناصر داعش در موصل خبر داد.

در همین راستا، حمد نامس الجبوری، فرماندهی پلیس نینوا خاطرنشان کرد: هنگ اول نیروهای واکنش سریع وابسته به فرماندهی پلیس نینوا موفق شد شش تن از عناصر گروه تروریستی داعش را بازداشت کند.

از سوی دیگر، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شنبه به مقر وزارت دفاع رفت و با فرماندهان نظامی دیدار کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها