کد خبر: 241261
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ ۱۴:۵۳:۰۰
| |

بزرگترین قرارداد تاریخ اسرائیل برای خرید هواپیمای نظامی

با تشدید اوضاع در منطقه، رژیم اشغالگر قدس درحال تلاش برای تقویت نیروی هوایی خود برای مقابله با چالش‌هایی است که نخست‌وزیر این رژیم همواره از آن صحبت می‌کند.

بزرگترین قرارداد تاریخ اسرائیل برای خرید هواپیمای نظامی
کد خبر: 241261
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ ۱۴:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| اسرائیل به زودی قراردادی به ارزش آن 11 میلیارد دلار است با شرکت بوئینگ آمریکا امضا خواهد کرد که یکی از بزرگترین قراردادهای نظامی در تاریخ اسرائیل است.

به گزارش اورشلیم پست، این روزنامه نوشت: این قرارداد شامل جنگنده‌های "اف15 آی ای" و بالگردهای "شنوک" و هواپیماهای آسپری "وی22" و هواپیمای سوخت رسان "کی سی46" است.

جین کانینگام، معاون رئیس شرکت بوئینگ آمریکا که سازنده این نوع از هواپیماهاست، گفت: اسرائیل یک بازار بسیار مهم و یک منبع اصلی دریافت تکنولوژی برای ماست. بوئینگ سالانه 220 میلیون دلار در پژوهش‌های دفاعی در اسرائیل هزینه می‌کند.

به نوشته اورشلیم پست تامین بودجه این قرارداد از محل توافقنامه کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل خواهد بود که در سال 2016 امضا شده و بر اساس آن آمریکا در 10 سال 38 میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد. این توافق فوریه وارد مرحله اجرایی شد.

به نظر می‌رسد اسرائیل به شکل جدی درحال نوسازی نیروی هوایی خود است. جنگنده‌های اف 15 اس ارتش اسرائیل متعلق به دهه 70 میلادی و اف 15 ای هم متعلق به دهه 90 قرن میلادی گذشته است. اسرائیل تا کنون 12 جنگنده فوق مدرن اف 35 آی نیز از آمریکا تحویل گرفته که طبق توافق تعداد آنها تا سال 2024 به 50 فروند خواهد رسید. این رژیم به دنبال خرید اف 35 بی نیز هست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها