کد خبر: 238338
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۱ ۱۴:۳۲:۰۰
| |

مارین لوپن با استیو بنن در پاریس دیدار کرد

مارین لوپن رهبر جناح راست افراطی فرانسه با استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید دیدار کرده و برای مشارکت در پروژه او به منظور حمایت از احزاب پوپولیستی در اروپا اظهار علاقه کرد.

مارین لوپن با استیو بنن در پاریس دیدار کرد
کد خبر: 238338
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۱ ۱۴:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| لوئیس الیو، معاون رئیس حزب راست افراطی متعلق به مارین لوپن موسوم به حزب "تجمع ملی" که شریک زندگی او نیز هست، در مصاحبه‌ای با شبکه بی.اف.ام فرانسه اعلام کرد که لوپن با استیو بنن در شهر پاریس دیدار داشته است.

به گفته آلیو، بنن خواهان ارائه "کمک فنی" از احزاب ملی‌گرا در تدارک برای انتخابات سال آینده میلادی پارلمان اروپا بوده اما تاکید کرد که "نمی‌خواهد ایفاگر یک نقش سیاسی باشد".

استیو بنن اکنون که دو سال از کمکهای تاثیرگذارش به پیروزی انتخاباتی دونالد ترامپ می گذرد اکنون برای تداوم فعالیتهایش چشم به اروپا داشته و در حال برنامه‌ریزی برای تاسیس بنیادی به منظور حمایت از احزاب راست افراطی به نام بنیاد "جنبش" است.

آلیو در خصوص نحوه برخورد با این کمک گفت: ما قرار نیست که پاسخ منفی بدهیم.

این اظهار تمایل لوپن برای همکاری با استیو بنن در تضاد با اظهاراتی است که وی چند روز قبل مطرح کرده و گفته بود "تنها صداهای اروپایی باید به نیروهای سیاسی اروپا به منظور نجات این قاره شکل دهند".

در این میان روز جمعه قضات بازرس در فرانسه یک سری اتهامات مقدماتی را علیه مارین لوپن درخصوص پرونده مطرح شده علیه او به اتهام سوءاستفاده از بودجه اتحادیه اروپا از سوی خود و حزبش مطرح کردند.

لوپن بعد از انتخابات پارلمانی سال گذشته فرانسه از پستش به عنوان معاون پارلمانی اروپا کناره‌گیری کرد تا درفرانسه قانونگذار شود اما بابت این پرونده که پای 15 نفر از جمله الیو به آن باز شده، تحت الشعاع قرار گرفته است.

لوپن یک پرونده قضایی دیگر در ارتباط با منتشر کردن تصاویری در توئیتر از اعدامهای افراطگران داعش در دسامبر 2015 دارد و در این پرونده متهم به توزیع تصاویر خشونت آمیز شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها