کره جنوبی:

رفع تحریم‎ها علیه کره شمالی را بررسی می‎کنیم

کره جنوبی در اقدامی آشتی‎جویانه و در عین‎حال نمادین، از احتمال رفع تحریم‌های این کشور علیه همسایه شمالی خبر داد.

رفع تحریم‎ها علیه کره شمالی را بررسی می‎کنیم
کد خبر: 237754
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۸ ۱۱:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «کانگ کیونگ وا» (Kang Kyung-wha) وزیر خارجه کره جنوبی می‌گوید سئول رفع برخی از تحریم‌های یک‌جانبه خود علیه پیونگ‌یانگ را بررسی می‌کند تا در راستای بهبود رابطه و فرونشاندن بحران هسته‌ای، مجال بیشتری به دیپلماسی بدهد.

به گفته وی، این بررسی شامل حال تحریم‌هایی می‌‌شود که سئول در سال میلادی 2010 به دنبال حمله‌ای وضع کرد که به کشته‌شدن 45 نیروی کره جنوبی منجر شد.

به دنبال این حمله، به استثناء سایت «کائوسانگ»، همه فعالیت‌های مشترک مرزی که در حوزه اقتصادی انجام می‌گرفت، لغو شد. سایت کائوسانگ نیز سال 2016 در اعتراض به تشدید فعالیت موشکی-هسته‌ای پیونگ‌یانگ تعطیل شد.

رفع احتمالی تحریم‌های یک‌جانبه کره جنوبی می‌تواند اقدامی نمادین باشد چراکه به هرحال ازسرگیری مناسبات تجاری با کره شمالی به واسطه تحریم‌های سازمان ملل غیرممکن است.

این درحالی است که امروز چهارشنبه، روسیه، چین و کره شمالی نیز در بیانیه‌ای مشترک خواهان تجدید نظر سازمان ملل درباره تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شدند.

از طرفی، آمریکا علیرغم آغاز روند دیپلماتیک برای مذاکره با کره شمالی، مدعی است مادامیکه خلع‌سلاح اتفاق نیفتاده است، تحریم‌ها به قوت خود باقی می‌ماند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها