کد خبر: 237407
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۰۸:۴۳:۰۰
| |

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داد:

توافق آمریکا و چین برای ادامه فشار بر کره شمالی تا خلع سلاح کامل

وزارت خارجه آمریکا از توافق واشنگتن و پکن بر ادامه فشار به کره شمالی تا خلع سلاح کامل خبر داد.

توافق آمریکا و چین برای ادامه فشار بر کره شمالی تا خلع سلاح کامل
کد خبر: 237407
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۰۸:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| هیثر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری خود در روز گذشته گفت که آمریکا و چین بر ادامه فشار بر کره شمالی به منظور پیگیری خلع سلاح کامل و کاملا قابل راستی آزمایی کره شمالی توافق کردند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که مایک پامپئو با وزیر خارجه چین و مدیر دفتر کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست در یک روز دیدار کرد و وزارت خارجه بیانیه‌ای درباره محتوای این مذاکرات منتشر کرد.

دو طرف بر راه حل مشترک تا دستیابی به خلع سلاح کامل و قابل راستی آزمایی کره شمالی طبق توافق صورت گرفته از سوی رهبر کره شمالی تاکید کردند.

در بیانیه منتشر شده از سوی دو طرف آمده است: آمریکا و چین در موضوع اعمال فشار (به کره شمالی) متحد باقی می‌مانند و درصورت خلع سلاح سریع کره شمالی به آینده روشن کره متعهد هستند.

بیانیه روز دوشنبه نائورت مشابه با اظهارات قبلی وزارت خارجه آمریکا پس از مذاکرات پامپئو با نخست وزیر ژاپن قبل از سفر به کره شمالی بود.

چین در کنار روسیه درخواست آمریکا برای تعلیق ارسال نفت به کره شمالی را به دلیل شواهدی مبنی بر افزایش بیش از ظرفیت واردات نفت این کشور در سال 2018 را رد کرده بود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها