کد خبر: 235141
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۶ ۱۲:۴۵:۰۰
| |

آیا عراق گام دوم فرایند دموکراسی را بر می‌دارد؟

در آستانه پایان زمان قانونی انتخاب رئیس‌جمهور، صحنه سیاسی عراق شاهد اختلاف نظر شدیدتری نسبت به انتخاب رئیس مجلس است.

آیا عراق گام دوم فرایند دموکراسی را بر می‌دارد؟
کد خبر: 235141
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۶ ۱۲:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های عراقی ضمن توصیف این ماراتون سیاسی به یک جنگ تمام‌عیار (کردی ـ کردی) اعلام کردند در حالی که اتحاد میهنی کردستان عراق که در دوره‌های گذشته ریاست‌جمهوری را در قبضه خود داشت برهم صالح را به عنوان نامزد خود معرفی کرده، حزب دموکرات کردستان همچنان بر حقانیت فؤاد حسین برای تصدی این پست تاکید دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، به نوشته رسانه‌های عراقی رایزنی‌های هر دو شخصیت و نمایندگان‌شان که اولی معاون نخست‌وزیری عراق و دیگری ریاست اقلیم کردستان را در کارنامه خود دارد به شکل پرتراکمی در بغداد در جریان است و حتی این رقابت باعث بروز اختلاف بین ائتلاف‌های شیعی هم شده است.

در این رابطه خبر رسیده است که ائتلاف به‌تازگی شکل‌گرفته سائرون (الصدر) و الفتح (العامری) هم بر سر انتخاب یکی از این دو نفر اختلاف نظر پیدا کرده‌اند. به هر شکل در حالی که کردها طی چند روز آینده سرگرم انتخابات پارلمانی منطقه خودمختارشان هستند، شاید نیمی از توجه خود را هم معطوف رایزنی‌ها در بغداد کنند تا ببینند کدام یک از دو حزب بزرگ کرد عراقی خواهند توانست نامزد خود را بر کرسی ریاست‌جمهوری کشوری بنشانند که سال‌هاست داعیه جدایی از آن را دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها