لیندسی گراهام:

کودتایی بروکراتیک علیه رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان است

سناتور لیندسی گراهام با اشاره به گزارش اخیر نیویورک تایمز تاکید کرد که کودتایی بروکراتیک علیه رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان است.

کودتایی بروکراتیک علیه رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان است
کد خبر: 234225
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۰۹:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| لیندسی گراهام، از سناتورهای ایالت کارولینای جنوبی در مصاحبه با فاکس نیوز ساندی به این پرسش پاسخ داد که آیا رود روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا باید بابت تلاش به استفاده از متمم 25 قانون اساسی برای عزل دونالد ترامپ از مقام ریاست جمهوری اخراج شود یا خیر.

او گفت: ترامپ نباید روزنستاین را اخراج کند مگر اینکه برایش مستدل شود که او دروغ می‌گوید. روزنستاین مواردی که روزنامه نیویورک تایمز علیه او مطرح کرده است، نپذیرفت اما یک کودتای بروکراتیک علیه دونالد ترامپ وجود دارد که اینجا کشف شد. افرادی در اف‌بی‌آی برای لکه‌ دار کردن انتخابات ریاست جمهوی 2016 و نشان دادن آن به نفع هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات تلاش کردند.

او با اشاره به مقام‌های سابق اف‌بی‌آی افزود: من نمی‌دانم روزنستاین چه کار کرده است اما می‌دانم اندرو مک‌کیب یا پیتر استرزوک و لیزا پیج چه کاری کرده‌اند.

بسیاری از محافظه‌کاران آمریکایی با استناد به پیامک‌های رد و بدل شده میان پیج و استرزوک حین انتخابات 2016 آن را مدرکی دال بر جانبداری علیه ترامپ درون این سازمان می‌دانند. گراهام گفت: آنها برای تخریب این رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش کردند.

این در حالی است که گزارش بازرس کل آمریکا حاکی از عدم جانبداری اف‌بی‌آی در تحقیقات کنونی علیه ترامپ و تحقیقات گذشته علیه کلینتون است. گراهام در ادامه گفت: اگر روزنستاین دست داشته است، باید اخراج شود. اگر کاری نکرده است، باید رهایش کرد اما او نمی‌تواند این تصمیم را بگیرد. ما به شورای ویژه‌ای نیاز داریم تا این مساله را بررسی کند. روزنستاین با عدم تشکیل یک شورای ویژه برای بررسی تمام این مسائل مرتکب بدخدمتی می‌شود.

جمعه گذشته روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد روزنستاین پیشنهاد ضبط مخفیانه مکالمات رئیس‌جمهوری آمریکا را مطرح کرده و درباره احتمال استفاده مقام‌های دولتی از متمم 25 قانون اساسی آمریکا برای عزل او از کاخ سفید بحث کرده است. روزنستاین اما با صدور بیانیه‌های متعددی گزارش نیویورک تایمز را رد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها