کد خبر: 232926
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۰۸:۲۶:۰۰
| |

طالبان در مذاکره با آمریکا خواهان مبادله زندانیان دو طرف می‌شود

رسانه‌های آمریکایی به نقل از اعضای ارشد طالبان گزارش دادند که این گروه در دور بعدی مذاکرات با آمریکا از مسئولان این کشور می‌خواهد تا زندانیان دو طرف مبادله شوند.

طالبان در مذاکره با آمریکا خواهان مبادله زندانیان دو طرف می‌شود
کد خبر: 232926
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۰۸:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه ان بی سی گزارش داد که 4 مقام طالبان به خبرنگاران این شبکه گفته اند که دور بعدی مذاکرات با آمریکا به زودی برگزار می‌شود و در آن از آمریکا خواسته خواهد شد تا زندانیان را مبادله کند.

در این گزارش آمده است که «انس حقانی» پسر «جلال‌الدین حقانی» که گروه حقانی را در سال 1970 میلادی بنیانگذاری کرد نیز در بین کسانی است که قرار است مبادله شوند. انس حقانی از ماه اکتبر سال 2014 میلادی تاکنون در افغانستان زندانی است.

طالبان مذاکرات پیش‌رو را با اهمیت خوانده و تاکید کرد که این نشست می‌تواند به معنای متوقف شدن این گفتگوها برای همیشه و یا بحث‌های پر بار در صورت قبول پیشنهاد مبادله زندانیان باشد.

از سویی هم طالبان مدعی شد که «زلمای خلیل‌زاد» معاون وزارت خارجه آمریکا در امور افغانستان نیز برای مذاکره به امارات متحده عربی آمده، اما واشنگتن این گفته‌های طالبان را رد کرد و مبادله زندانیان را نیز بی‌اساس خواند.

طالبان همچنین اعلام کرد که حدود 13000 تا 15000 عضو این گروه در زندان‌های افغانستان زندانی هستند. این گروه همچنین مدعی است که 400 زندانی دارد که اکثر آنها را نیروهای امنیتی افغانستان و همچنین شهروندانی از آمریکا و دیگر کشورهای خارجی تشکیل می‌دهند.

در همین حال گفته می‌شود که شبکه حقانی «کوین کینگ» یک شهروند آمریکایی را زندانی کرده است؛ وی استاد دانشگاه آمریکایی کابل است که در ماه آگوست 2016 به همراه یک استاد دیگر از این دانشگاه ربوده شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها