کد خبر: 231334
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۸ ۱۰:۴۵:۰۰
| |

100هنرمند مسابقه یوروویژن در اسرائیل را تحریم کردند

تارنمای روزنامه گاردین انگلیس نوشت که 100هنرمند اروپایی و چند کشور دیگر از درخواست هنرمندان فلسطینی برای تحریم مسابقه یوروویژن به میزبانی رژیم صهیونیستی در سال آینده ، حمایت کردند.

100هنرمند مسابقه یوروویژن در اسرائیل را تحریم کردند
کد خبر: 231334
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۸ ۱۰:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| تارنمای روزنامه گاردین اعلام کرد: 14مه ( 24 اردیبهشت ) چند روز پس از اینکه اسرائیل میزبانی این رقابت را در اختیار گرفت، ارتش اسرائیل جان 62 معترض فلسطینی غیر مسلح از جمله 6 کودک را در غزه گرفت. سازمان عفو بین الملل سیاست شلیک برای کشتن یا مجروح کردن از جانب اسرائیل را محکوم و دیده بان حقوق بشر این کشتار را 'غیرقانونی و عامدانه' توصیف کرد.


در نامه ای که به امضای بیش از 100 هنرمند سراسر دنیا رسیده، آمده است که آنها از خواست قلبی هنرمندان فلسطینی برای تحریم مسابقات آواز یورو ویژن 2019 به میزبانی رژیم صهیونیستی حمایت می کنند و تا زمانی که فلسطینی ها نتوانند از آزادی، عدالت و حقوق برابر لذت ببرند، نباید با رژیمی که حقوق اساسی فلسطینی ها را زیر پا می گذارد داد و ستدی وجود داشته باشد.


این هنرمندان در این نامه نوشته اند که یورو ویژن 2019 اگر به میزبانی رژیم صهیونیستی باشد که به نقض چند ده ساله حقوق بشر فلسطینی ها ادامه می دهد، باید تحریم شود.


آنها از'اتحادیه پخش برنامه های اروپایی' خواستند تا میزبانی این رقابت را بطور کامل از رژیم صهیونیستی بگیرد و آن را به کشوری با سابقه حقوق بشری بهتری، انتقال دهد.


در همین ارتباط، اردیبهشت ماه امسال هزاران نفر از سراسر جهان با امضای طوماری از برگزار کنندگان مسابقات خوانندگی یوروویژن خواستند تا میزبانی این سری از مسابقات را از رژیم صهیونیستی پس بگیرند.


امضا کنندگان این طومار اعلام کردند که مسابقات یوروویژن یک برنامه تفریحی وسرگرم کننده است که نباید درمکانی که نظامیان آن بطور وحشتناک غیر نظامیان فلسطینی را به خاک و خون می کشند، برگزار شود.


مسابقهٔ آواز یوروویژن (Eurovision Song Contest) یک مسابقهٔ بین‌المللی موسیقی است که از سال 1956 به صورت سالانه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها