کد خبر: 231233
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۷ ۱۵:۴۴:۰۰
| |

حیدر العبادی:

خرابکاری‌های بصره انگیزه‌های سیاسی دارد

نخست وزیر عراق امروز (شنبه) اقدامات خرابکارانه در استان بصره را دارای منشا سیاسی دانست و نسبت به مسلحانه شدن این اعتراضات هشدار داد.

خرابکاری‌های بصره انگیزه‌های سیاسی دارد
کد خبر: 231233
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۷ ۱۵:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در جلسه فوق‌العاده پارلمان که با هدف بررسی اوضاع استان بصره برگزار شده، گفت: ما امروز با چالش بزرگی مواجه هستیم. اقدامات تخریبی در این استان دارای منشا و با انگیزه سیاسی است.

به گزارش پایگاه خبری شفق‌نیوز، وی ضمن هشدار نسبت به تبدیل شدن اختلافات به درگیری‌های مسلحانه افزود: دلیل پیچیدگی بحران در بصره خلأ سیاسی موجود است و باید موضوع سیاست از مسائل امنیتی و خدماتی تفکیک شود.

نخست وزیر عراق تصریح کرد، با مستثنی شدن بصره در برخی از بندهای مصوبه بودجه و تصمیمات دولتی موافقت شده است.

العبادی به تظاهرکنندگانی که مخالف اقدامات تخریبی و به آتش کشیدن اموال بودند، اشاره کرده و گفت، برای بررسی اوضاع بصره نشست‌هایی در سطح عالی برگزار شد و به عنوان شورای وزرا تصمیم گرفتیم بودجه‌ای اضافی را علاوه بر بودجه روتین اختصاص دهیم.

العبادی بر ضرورت حفاظت از اهالی بصره توسط نیروهای امنیتی تاکید کرد و افزود: نیروهایی در بصره داریم و آماده مقابله با هرگونه حالت فوق‌العاده هستیم.

محمد علی زینی، مسن‌ترین نماینده پارلمان عراق روز جمعه دستور داد که امروز نشست فوق‌العاده با حضور العبادی و دیگر وزرای ذی‌ربط برای بررسی اوضاع بصره تشکیل شود.

استان بصره از چند ماه پیش شاهد تظاهرات مردمی است که خواهان فراهم شدن خدمات و در راس آن آب سالم آشامیدنی و برق هستند و این امر به مداخله نیروهای امنیتی منجر شد که در اثر آن تعدادی از تظاهرکنندگان کشته و زخمی شدند.

علاوه بر این رئیس پلیس و فرمانده عملیات بصره به خاطر ناآرامی‌های اخیر برکنار شدند و کمیته امنیتی استانداری بصره دو مسئول جدید را به جای این افراد منصوب کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها