کد خبر: 225643
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۰:۱۱:۰۰
| |

شینزو آبه قصد دارد جایگاهش را تا 3 سال دیگر حفظ کند

نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که وی می‌خواهد در انتخابات رهبری حزب حاکم که قرار است در بیستم ماه سپتامبر برگزار شود، نامزد شود.

شینزو آبه قصد دارد جایگاهش را تا 3 سال دیگر حفظ کند
کد خبر: 225643
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۰:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| اگر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در انتخابات پیش‌رو به عنوان رئیس حزب حاکم انتخاب شود در این صورت به احتمال بسیار می‌تواند در سمتش به عنوان نخست وزیر ژاپن ابقا شود.

سال گذشته میلادی حزب دموکراتیک لیبرال ژاپن تصمیم گرفت که به رهبران حزب امکان انتخاب برای سه دوره سه ساله به جای دو دوره سه ساله را داد. این مساله این فرصت را به آبه تا پایان سپتامبر 2021 در قدرت باقی بماند.

آبه اعلام کرد: امروز اهداف من نسبت به نامزدی شش سال گذشته تغییر نکرده است.

آبه در حالی نامزدی خود را اعلام کرده که وزیر دفاع پیشین ژاپن نیز تمایل خود را برای کاندیداتوری در این حزب اعلام کرده است. البته وی در دوران انتخابات رهبری این حزب در سال 2012 نیز نامزد شده بود.

آبه که سال 2012 به صورت شگفت‌آوری برای بار دوم روی کار آمد و به احیای اقتصاد و تقویت امور دفاعی متعهد شد، با کسب 30 درصد رای در صدر لیست قانونگذارانی است که رای‌دهندگان خواستار پیروزی آنها در رقابت رهبری ماه سپتامبر برای حزب حاکم لیبرال دموکراتیک هستند. چندی قبل کوئیچی هاگیئودا، از قانونگذاران متحد آبه گفت: با توجه به جو سیاسی کشور، احتمال انتخاب مجدد آبه در پست نخست‌وزیری بالاست.

با توجه به دوره نخست‌وزیری او در سال‌های 2006 تا 2007، آبه بلندترین مدت زمامداری حکومت را در کشوری خواهد داشت که برای دوره‌ای به روی کار آمدن کوتاه‌مدت رهبران عادت کرده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها