کد خبر: 222422
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۰۹:۳۱:۰۰
| |

اعتراض مردم روسیه به افزایش سن بازنشستگی

ده ها نفر از مردم سراسر روسیه در مسکو و دیگر شهرهای این کشور، در اعتراض به طرح دولت برای افزایش سن بازنشستگی به خیابان ها آمدند.

اعتراض مردم روسیه به افزایش سن بازنشستگی
کد خبر: 222422
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۰۹:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر به دعوت حزب کمونیست در این تظاهرات در مسکو تجمع کردند. جمعیتی به همین بزرگی نیز در شهر «یکاترینبورگ» (Yekaterinburg) برای نشان دادن اعتراض خود به خیابان ها آمدند.


دیگر شهرهای بزرگ روسیه از جمله «روستوف-نا-دونو» (Rostov-on-Don) و «ولگوگراد» (Volgograd) نیز روز شنبه صحنه اعتراض ها بود.


خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: هیچ بازداشتی بلافاصله بعد از این تظاهرات گزارش نشده است.


مجلس دومای روسیه موافقت اولیه خود را با اقدامی اعلام کرده که به تدریج سن بازنشستگی را از 60 به 65 سال برای مردان و از 55 به 63 سال برای زنان افزایش می دهد.


معترضان، خواستار برگزاری همه پرسی سراسری درباره طرح اصلاحاتی، قبل از تصمیم پارلمان برای بررسی بیشتر آن در ماه سپتامبر (شهریور) هستند.


پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی را کابینه روسیه ماه گذشته در آستانه آغاز بکار مسابقات جام جهانی در این کشور مطرح کرد و بسیاری از مخالفان آن، دولت را به تلاش برای سلب توجهات از این تغییرات در بحبوحه برگزاری مسابقات متهم کردند. اکنون به نظر می رسد که با آغاز اعتراضات، نارضایتی از تغییرات پیشنهادی درسن بازنشستگی افزایش یافته است.


بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این پیشنهاد اعتماد افکار عمومی به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را به شکل چشمگیری کاهش داده است.


با وجود افزایش امید به زندگی در روسیه، بسیاری نگران هستند که نتوانند تا زمان سن بازنشستگی پیشنهادی زنده بمانند.


بر اساس گزارش بانک جهانی، متوسط امید به زندگی در روسیه در سال 2016 میلادی 71 سال بوده است. این رقم در سال 2003 میلادی ( 1383) 65 سال بود. دولت روسیه می گوید که این افزایش فشاری را بر صندوق های بازنشتگی واردمی کند که افزایش سن بازنشستگی را ضروری می کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها