کد خبر: 221701
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۴:۰۹:۰۰
| |

کره جنوبی و کره شمالی در حال مذاکره برای اعلام پایان جنگ کره

یک مقام دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، ‌این کشور در حال مذاکره با کشورهای مربوطه دیگر به منظور پایان دادن رسمی به جنگ شبه جزیره کره است.

کره جنوبی و کره شمالی در حال مذاکره برای اعلام پایان جنگ کره
کد خبر: 221701
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۴:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| چئونگ وا دائه، یک مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی گفت که کشورش امیدوار است که این مذاکرات را در زمانی سریع به نتیجه برساند.

کیم اوی کیوم،‌ سخنگوی چئونگ وا دائه به خبرنگاران گفت: کره‌ جنوبی این مساله را با کشورهای مربوطه در دست بررسی دارد و همه گزینه‌های ممکن درباره زمان و نحوه اعلام این پایان را باز نگه داشته است.

این اظهارنظرها در پاسخ به گزارشی منتشر شد که پیش از این عنوان کرده بود کره‌ جنوبی به دنبال اعلام یک پایان رسمی برای جنگ شبه جزیره کره مربوط به سال‌های 1950 - 1953 در اواخر ماه اوت است.

با این حال این اولین بار است که یک مقام رده بالای کره‌ جنوبی انجام این مذاکرات مربوط به پایان دادن به جنگ کره را براساس یک توافق حاصل شده در نشست رهبران دو کشور در 27 آوریل تایید می‌کند.

مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اولین نشست میان خود توافق کردند که کشور آنها به همراه آمریکا به دنبال اعلام یک پایان رسمی برای جنگ دهه 1950 شبه جزیره کره تا قبل از پایان سال جاری میلادی است.

سخنگوی مذکور اظهار داشت: این تمایل دولت کره‌ جنوبی است که در سریع‌ترین زمان ممکن این پایان رسمی اعلام شود.

این سخنگو خاطر نشان کرد که تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ کره ممکن است با تعامل چین صورت بگیرد و تاکید کرد که زمان به نتیجه رسیدن این مذاکرات وابسته به رفتار آنها است.

با این حال یک مقام دیگر دفتر چئونگ وا دائه پیش از این گفته بود که چین در مساله اعلام رسمی پایان جنگ در شبه جزیره کره مشارکت نخواهد داشت چون در توافق رهبران دو کره تنها به این دو کشور و آمریکا به عنوان طرف‌های مربوطه اشاره شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها