کد خبر: 221545
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۰۸:۵۹:۰۰
| |

سفیر فلسطین:

هدف طرح صلح پیشنهادی آمریکا بستن پرونده آوارگان فلسطینی است

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد که هدف طرح صلح پیشنهادی آمریکا که احتمالا توسط دولت این کشور اعلام شود، بستن پرونده آوارگان فلسطینی است.

هدف طرح صلح پیشنهادی آمریکا بستن پرونده آوارگان فلسطینی است
کد خبر: 221545
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۰۸:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در نشستی خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره طرح صلح آمریکا که هنوز اعلام نشده گفت: این طرح پرونده آوارگان فلسطینی را از میز مذاکرات دور می‌کند.

وی ضمن انتقاد شدید از نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که هیلی از خود اسرائیلی‌ها، اسرائیلی‌تر است.

ریاض منصور افزود: کاهش حمایت مالی آمریکا از آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) منجر به شکست نقش این نهاد در زمینه آوارگان فلسطینی خواهد شد.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل تصریح کرد: من با هیلی درباره پیشنهاد صلح آمریکا رایزنی نکردم، چراکه هیلی از اسرائیلی‌ها اسرائیلی‌تر است و نمی‌دانم که آیا اصلا طرح صلحی وجود دارد یا خیر، آنها گفتند که در این باره پیشنهادی دارند اما محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید درباره چیزی که هنوز ارائه نشده، نظری نخواهد داد.

وی ادامه داد: آمریکا از زمانی که اعلام کرد سفارتش را از تل‌آویو به قدس انتقال می‌دهد نقش خود به عنوان میانجیگر صلح را از دست داد، ما خواهان نقش جمعی هستیم و واشنگتن باید نقش مثبتی در این زمینه ایفا کند.

ریاض منصور در ادامه اظهاراتش به نشست شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل که روز سه‌شنبه برگزار شد و شاهد شکست آمریکا در این شورا بود، اشاره کرده و آن را "نبرد دیپلماتیک" خواند.

وی گفت: در این نشست، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل با 25 رای موافق و دو رای مخالف قطعنامه‌ای را تصویب کرد که مربوط به پیامدهای اقتصادی و اجتماعی اشغالگری‌های اسرائیل بر اوضاع معیشتی ملت فلسطین در اراضی اشغالی، ازجمله قدس و ساکنان عرب زبان در بلندی‌های اشغالی جولان است.

ریاض منصور تصریح کرد: این قطعنامه خواهان بازگشایی تمامی گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه و اجرای کامل قطعنامه امضا شده در 15 نوامبر 2005 درباره آمد و شد است، چراکه این گذرگاه‌ها عامل حیاتی برای انتقال مواد غذایی و امدادی به غزه هستند.

این مقام فلسطینی ادامه داد: این قطعنامه همچنین بر ضرورت حفظ وحدت و تمامیت ارضی سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از جمله قدس شرقی، و تضمین رفت‌وآمد آزادانه افراد و همچنین انتقال کالا به داخل فلسطین و از آنجا به خارج تاکید دارد.

وی گفت: این قطعنامه همچنین بر ضرورت حفظ نهادهای ملی و زیرساخت‌های فلسطین و پیشرفته کردن آنها به منظور فراهم کردن خدمات عمومی حیاتی برای غیر نظامیان فلسطینی و ایفای نقش در زمینه حقوق بشر و حمایت از آن، خصوصا در زمینه حقوق سیاسی و اجتماعی، تاکید دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها