کد خبر: 219166
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

تمام جنجال‌ها به خاطر پول است

چرا خشم ترامپ منجر به فروپاشی ناتو نشد؟

همه اعضای ناتو از سلطه غرب و ترساندن روسیه لذت می‌برند؛ اما در حال حاضر، حامی اصلی آن‌ها یعنی آمریکا در تنگنای اقتصادی شدید قرار دارد و به‌شدت تلاش می‌کند پول بیشتری برای ماشین‌های جنگی بیاورد.

چرا خشم ترامپ منجر به فروپاشی ناتو نشد؟
کد خبر: 219166
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جان هلویگ، تحلیلگر ژئوپلیتیک گفت: «ناتو هیچ ربطی به دفاع اروپایی‌ها ندارد، بلکه فقط یک ابزار تهدید و پول‌ساز برای صنعت نظامی پیچیده و فاسد ایالات متحده است. و در نشست اخیر اعضای ناتو هیچ‌گونه شکافی بین اعضا نبوده است. آن‌ها فقط نمی‌خواهند هزینه کنند.»

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، به گفته این تحلیلگر، همه اعضای ناتو از سلطه غرب و ترساندن روسیه لذت می‌برند؛ اما در حال حاضر، حامی اصلی آن‌ها یعنی آمریکا در تنگنای اقتصادی شدید قرار دارد و به‌شدت تلاش می‌کند پول بیشتری برای ماشین‌های جنگی بیاورد.

از سوی دیگر، اعضای اروپایی ناتو نمی‌خواهند به‌راحتی پول بیشتری برای متحدانشان خرج کنند. ترامپ پیش‌تر در آخرین نشست ناتو که در روزهای 11 تا 12 ژوئیه در بروکسل برگزار شد، تایید کرد که بسیاری از کشورهای اروپایی به تعهد خود برای اختصاص دادن 2 درصد از تولید ناخالصی داخلی عمل نکردند.

دونالد ترامپ آلمان را به دلیل عدم اختصاص بودجه کافی به دفاع خود، مورد سرزنش قرار داد. هلویگ معتقد است این نشانه مضحک بودن ترامپ است که آلمان را متهم به سوءاستفاده از متحدان ناتو برای حفظ امنیت آلمان می‌کند.

درخواست ترامپ برای اختصاص دادن 4 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی به بودجه نظامی، بحث و اعتراضات شدیدی را به دنبال داشت که یکی از این اعتراض‌ها از سوی امانوئل ماکرون بود، زیرا اصرار داشت پاریس بیش از 2 درصد را به این کار اختصاص ندهد.

جان هلوگ تأکید کرد: همان‌طور که گفتم تمام این جنجال‌ها بر سر پول است. او گفت که صنعت نظامی ایالات متحده به‌طورجدی از فناوری روسیه عقب است و بودجه فدرال آمریکا، پول کافی ندارد. فشار و سخنان خشمگین ترامپ قابل درک است، زیرا وضعیت واقعاً ناامیدکننده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها