کد خبر: 218528
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

دیدار وزیر اول جدایی‌طلب اسکاتلند با رهبر کاتالونیا

وزیر اول جدایی‌طلب اسکاتلند امروز (چهارشنبه) برای نخستین‌بار با رهبر جدید کاتالونیا دیدار می‌کند.

دیدار وزیر اول جدایی‌طلب اسکاتلند با رهبر کاتالونیا
کد خبر: 218528
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یواخیم تورا، رهبر جدید کاتالونیا امروز از اسکاتلند دیدار و با کلارا پونساتی، یکی از وزرای سابق کاتالونیا که دولت اسپانیا به اتهام "شورش خشونت آمیز" استرداد وی را خواستار شده، ملاقات می‌کند.

قرار است تورا و پونساتی در ادینبورگ در یک کنفرانس خبری شرکت کنند و پس از آن نیز رهبر کاتالونیا با نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند دیدار خواهد کرد.

مایکل کیتینگ، استاد علوم سیاسی دانشگاه آبردین درخصوص این دیدار میان رهبر کاتالونیا و وزیر اول اسکاتلند گفت، چنین ملاقاتی احتمالا به لطف عادی‌تر شدن شرایط در کاتالونیا پس از اتفاقات سال گذشته صورت می‌گیرد.

جدایی‌طلبان کاتالونیا و اسکاتلند سابقه‌ای طولانی در همبستگی با یکدیگر دارند. در همه‌پرسی سال 2014 در اسکاتلند، صدها تن از کاتالونیایی‌ها به کمپین استقلال‌طلبان اسکاتلند کمک کردند و در جریان اعلام استقلال کاتالونیا نیز بسیاری به خیابان‌های اسکاتلند آمدند و در حمایت از آنان راهپیمایی کردند، همچنین چندین قانونگذار از حزب استورجن به عنوان ناظران رای‌گیری به کاتالونیا سفر کردند.

اسکاتلند که به عنوان بخشی از بریتانیا، مخالف بریگزیت است، حتی در آستانه مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا قرار دارد و حمایت استورجن از تورا، انتقادات قانونگذاران محافظه‌کار اسکاتلندی را به دنبال داشته است.

سخنگوی دولت اسکاتلند اظهار کرد، استورجن با رهبرانی که از این کشور دیدار می‌کنند دیدار و از آنان میزبانی می‌کند و منتظر دیدار با رهبر کاتالونیا است تا درخصوص راه‌های همکاری میان دو کشور با او گفت‌وگو کند.

وی افزود، وزیر اول اسکاتلند تاسف روشن خود را در خصوص عدم گفت‌وگوی دولت اسپانیا با رهبران کاتالونیا به جای اقدام قضایی ابراز کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها