کد خبر: 216664
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۲:۵۲:۰۰
| |

در پی به قدرت رسیدن جناح راست:

اروپا از گوشی‌های هوشمند برای اخراج پناهندگان استفاده می‌کند

در حال حاضر، دولت‌ها از گوشی‌های هوشمند مهاجران برای اخراج آن‌ها استفاده می‌کنند. مهاجران با صنعت جاسوسی تلفن همراهی مواجه هستند که امکان استخراج پیام‌های گوشی هوشمند، تاریخچه موقعیت مکانی و حتی داده‌های واتس‌آپ را می‌دهد. این اطلاعات به‌طور بالقوه علیه صاحبان تلفن استفاده می‌شوند.

اروپا از گوشی‌های هوشمند برای اخراج پناهندگان استفاده می‌کند
کد خبر: 216664
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۲:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| آتنا شهبازی- رهبران اروپا باید تعداد مهاجران را کاهش دهند و ابرداده‌ها در گوشی‌های هوشمند چیزی است که آن‌ها برای این کار به آن نیاز دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از مجله «وایرد»، گوشی‌های هوشمند موجب سفر ده‌ها هزار مهاجر به اروپا شدند. تلفن به این معناست که شما می‌توانید به‌صورت قاچاقی با خانواده و افراد دیگر در ارتباط باشید. در راه می‌توانید از طریق فیس‌بوک هشدارها برای بستن مرزها، تغییرات سیاسی و کلاه‌برداری‌هایی را که باید مراقب آن‌ها باشید بررسی کنید. چگونگی فرار از دست پلیس مرزی از طریق واتس‌آپ پخش می‌شود.

در حال حاضر، دولت‌ها از گوشی‌های هوشمند مهاجران برای اخراج آن‌ها استفاده می‌کنند. مهاجران با صنعت جاسوسی تلفن همراهی مواجه هستند که متخصصان می‌توانند پیام‌های گوشی هوشمند، تاریخچه موقعیت مکانی و حتی داده‌های واتس‌آپ را از آن‌ها استخراج کنند. این اطلاعات به‌طور بالقوه علیه صاحبان تلفن استفاده می‌شوند.

آلمان و دانمارک در سال 2017، قوانینی را تصویب کردند که مسئولان مهاجرت را قادر به استخراج اطلاعات از تلفن‌های پناه‌جویان می‌کردند. قوانین مشابهی هم در بلژیک و اتریش ارائه شده است، در حالی که انگلستان و نروژ سال‌هاست که به دنبال جست‌وجو در تلفن‌های مهاجران هستند.

در پی به قدرت رسین جناح‌های راست در اروپا، دولت‌ها به دنبال کاهش تعداد مهاجران هستند. برخورد با پناهندگان متقلب، یکی از آسان‌ترین راه‌ها است. در حالی که رهبران اروپایی در هفته جاری در بروکسل ملاقات کردند تا در چارچوبی جدید و سخت‌گیرانه بحران مهاجرت را مدیریت کنند، آژانس‌های مهاجرتی در سراسر اروپا شور و اشتیاق جدیدی برای قوانین و نرم‌افزارهایی که به اخراج مهاجران از طریق اطلاعات گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند، نشان می‌دهند.

گوشی‌های هوشمند به وسیله‌ای رایج برای مهاجرت تبدیل شده است. در حال حاضر، مهاجران مجبورند با واقعیتی خطرناک روبه‌رو شوند. دولت‌ها در سراسر جهان توانایی‌های خود را برای جست‌وجوی تلفن‌های پناه‌جویان گسترش می‌دهند؛ اما پناه‌جویان هم‌ زمانی که متوجه شوند گوشی‌های هوشمند برای نابودی امید به زندگی جدیدشان استفاده می‌شوند، رفتارشان را تغییر می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها