کد خبر: 194512
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ۱۷:۱۵:۰۰
| |

اجلاس خبرنگاران «یک راه یک کمربند» در چین آغاز شد

افتتاحیه رسمی اجلاس خبرنگاران «یک راه یک کمربند» در روز دوم این گردهمایی بین‌المللی با حضور نمایندگان رسانه‌های 52 کشور و منطقه جهان در پکن آغاز به کار کرد.

اجلاس خبرنگاران «یک راه یک کمربند» در چین آغاز شد
کد خبر: 194512
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ۱۷:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| روز دوم این اجلاس صبح روز چهارشنبه راس ساعت 9:20 به وقت محلی در محل همایش های بین المللی دانشگاه ارتباطات چین با سخنرانی معاون انجمن خبرنگاران چین واحد (all-china journalist association) هوزیأو هان (Hu Xiaohan) آغاز شد.

یک راه یک کمر بند همان راه ابریشم جدیدی است که دولت چین قصد دارد با اتصال زنجیروار 62 کشور جهان از طریق مسیرهای دریایی و ریلی ایجاد کند.

سخنران ابتدایی مراسم جیانگو جیانگ (Jian'guo Jiang)، وزیر اداره انفورماتیک در شورای حکومتی جمهوری خلق چین، ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان از برگزارکنندگان مراسم نیز تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که ایده یک راه یک کمربند به اهداف نهایی خود برسد.

ژانگ یانونگ (Zhang Yannong) رییس انجمن خبرنگاران چین واحد هم ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان، با اشاره به سابقه این ایده و پروژه های در حال اجرای راه آهن در کنیا، پاکستان، روسیه، تایلند و صربستان آن را یک پروژه بزرگ و موفق توصیف کرد.

سخنرانان بعدی بخش افتتاحیه رییس اتحادیه روزنامه نگاران روسیه و رییس کنفدراسیون روزنامه نگاران اتحادیه «آسه آن» بودند. رییس فدراسیون روزنامه نگاران آفریقا آخرین سخنران این بخش بود.

شایان ذکر است که خبرگزاری مهر تنها شرکت کننده حاضر در این اجلاس از جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها