کد خبر: 191722
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۱ ۱۵:۰۹:۰۰
| |

به دنبال عدم کسب رأی اعتماد راخوی؛

یک سوسیالیست نخست‌وزیر جدید اسپانیا می‌شود

پارلمان اسپانیا در آخرین جلسه خود به نخست‌وزیر فعلی رأی اعتماد نداد. به این ترتیب پدرو سانچز سوسیالیست می‌تواند جایگزین ماریانو راخوی شود.

یک سوسیالیست نخست‌وزیر جدید اسپانیا می‌شود
کد خبر: 191722
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۱ ۱۵:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| 180 قانون‌گذار پارلمان اسپانیا به ماریانو راخوی، نخست‌وزیر این کشور رأی اعتماد ندادند تا این چهره سیاسی 63 ساله از سمت خود برکنار شود.

به گزارش اسپوتنیک، از سال 1977 به این سو این نخستین باری است که یک نخست‌وزیر اسپانیا به جلسه پارلمان می‌رود و نمی‌تواند رأی اعتماد مجدد بگیرد.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، اقدام برای برگزاری جلسه رأی اعتماد علیه راخوی از سوی جناح مخالف سوسیالیست استارت خورده بود که با رأی عدم اعتماد پارلمان به نخست‌وزیر فعلی، پدرو سانچز، رهبر حزب اپوزیسیون سوسیالیست به عنوان جایگزین او آغاز به کار خواهد کرد.

راخوی پیش از این رأی‌گیری در پارلمان گفت: خدمت به عنوان نخست‌وزیر اسپانیا مایه افتخار من بوده است. مفتخرم که اسپانیا اکنون در مقایسه با زمان آغاز به کار من شرایط بهتری دارد. امیدوارم جایگزین من بتواند همین جمله را در پایان دوره خود بگوید.

وی خاطرنشان کرد: از مردم اسپانیا به خاطر حمایت و درکشان سپاسگزاری می‌کنم.

در همین حال، سانچز نیز در آستانه برگزاری این رأی‌گیری اظهار کرد: ما فصلی جدید در تاریخ دموکراسی کشورمان را رقم خواهیم زد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها