کد خبر: 191379
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۶ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

علی مقصود، کارشناس نظامی سوریه:

آمریکا به دنبال تعیین «خط قرمز» برای ارتش بشار اسد است

یک کارشناس نظامی سوریه می‌گوید: «ارتش سوریه آموزش لازم برای انجام عملیات آزاد نظامی در جنوب سوریه را فراهم کرده است. در حال حاضر، شبه‌نظامیان آخرین شانس برای کنار گذاشتن سلاح‌هایشان و تسلیم شدن دارند.

آمریکا به دنبال تعیین «خط قرمز» برای ارتش بشار اسد است
کد خبر: 191379
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۶ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی مقصود، کارشناس نظامی سوریه می‌گوید: «ارتش سوریه آموزش لازم برای انجام عملیات آزاد نظامی در جنوب سوریه را فراهم کرده است. در حال حاضر، شبه‌نظامیان آخرین شانس برای کنار گذاشتن سلاح‌هایشان و تسلیم شدن دارند.»

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، هدف ایالات‌متحده متوقف کردن ارتش سوریه از انجام عملیات نظامی در آینده است.

بیانیه‌های آمریکا، خط قرمزی دیگر برای ارتش سوریه است. دلیل اصلی این موضوع این است که اسرائیل نگران نزدیک شدن ارتش سوریه به مناطق اشغالی است. مقصود معتقد است که خطر درگیری اسرائیل بسیار زیاد است.

کارشناس نظامی سوریه خاطرنشان کرد: «ارتش سوریه برنامه‌های خود را رها نخواهد کرد، زیرا تجربه از بین بردن این خطوط قرمز در پالمیرا و قسمتی از صحرای سوریه را دارد. پس از آزادسازی غوطه شرقی، ارتش سوریه فرصت و قدرت برای انجام عملیات دیگر را دارد. آن‌ها تصمیم دارند بیشتر مناطقی را که اکنون تحت کنترل تروریست‌ها است آزاد کنند.»

عملیات نظامی در استان دورا به‌طور موقت به درخواست دولت سوریه به تعویق افتاد. چنین سناریویی برای نجات منطقه از مبارزه بود. پیش‌تر آمریکا نگرانی خودش درباره عملیات نظامی نیروهای دولت سوریه در جنوب غربی سوریه ابراز کرده بود.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به دمشق برای تخطی از آتش‌بس هشدار داد. یک منبع نظامی-دیپلماتیک اعلام کرد که شورشیان جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه باهدف ایجاد خودمختاری تحت حمایت ایالات‌متحده، کنترل خود را بر سرزمین‌‌های جنوب سوریه گسترش می‌دهد. ستیزه‌جویان قصد دارند تا در سه استان جنوبی حملاتی هماهنگ شده علیه نیروهای دولتی انجام دهند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: «گروه‌های تروریستی وابسته به داعش در مرزهای جنوبی سوریه با اسرائیل دیده می‌شوند. این منطقه التانف نامیده می‌شود و تحت کنترل ایالات‌متحده است. ما شاهد افزایش روزافزون گروه‌های مسلح در این منطقه هستیم، ازجمله پناهندگان روکبان که بر اساس اطلاعات ما با داعش یا دیگر ساختارهای افراطی و تندرو در ارتباط هستند.»

لاوروف ابراز امیدواری کرد که گزارش‌هایی در رابطه با خروج نیروهای آمریکا از پایگاه جنوبی سوریه به دست آورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها