کد خبر: 191126
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۶ ۱۶:۰۶:۰۰
| |

دستگاه قضایی عراق؛

کمیسیون انتخابات شکایات معترضان را بپذیرد

شورای عالی دستگاه قضایی عراق امروز (یکشنبه) به کمیسیون عالی مستقل انتخابات اعلام کرد که شکایات معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی را بپذیرد.

کمیسیون انتخابات شکایات معترضان را بپذیرد
کد خبر: 191126
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۶ ۱۶:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| قاضی عبد الستار بیرقدار، سخنگوی این شورا امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اظهار داشت: شورا امروز در نامه‌ای رسمی خطاب به کمیسیون عالی مستقل انتخابات بر لزوم پذیرش شکایات معترضان به نتایج انتخابات بر اساس ماده هشت قانون شماره 11 سال 2007 تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود:‌این در راستای آن است که متضرران بتوانند به هیئت قضایی انتخابات که از سوی دادگاه تجدیدنظر تشکیل شده شکایت کنند.

کمیسیون انتخابات در 24 ماه مه 2018 اعلام کرد، پایان مهلت دریافت شکایت‌ها نسبت به نتایج انتخابات پنجشنبه جاری خواهد بود.

اما دادگاه عالی فدرال عراق با رد درخواست برای عدم تایید نتایج انتخابات پارلمانی، تاکید کرد که این مساله ارتباطی به این دادگاه ندارد.

ایاس الساموک، سخنگوی دادگاه عالی فدرال عراق نیز در بیانیه‌ای اظهار داشت: دادگاه جلسه امروز خود را برگزار کرده و به شکایت درباره نقض قوانین انتخابات رسیدگی کرد.

الساموک افزود: دادگاه تاکید کرد، این موضوعات در حیطه کاری کمیسیون عالی مستقل انتخابات است و این کمیسیون در پذیرش شکایات و اعتراضات به نقض‌های انجام شده در روند انتخابات، مختار است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها