کد خبر: 190669
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۳ ۱۳:۵۵:۰۰
| |

مقتدی صدر از مراحل پایانی تشکیل دولت عراق خبر داد

مقتدی صدر از تکمیل آخرین مراحل تشکیل دولت آتی عراق خبر داد و گفت: دولت آینده عراق دولتی نه سنی، نه شیعه، نه عرب، نه کرد، نه قومی‌گرا و نه طائفه‌ای بلکه دولتی اصیل، سازنده، مقاوم و با سیاست مسالمت‌آمیز خواهد بود.

مقتدی صدر از مراحل پایانی تشکیل دولت عراق خبر داد
کد خبر: 190669
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۳ ۱۳:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و رهبر لیست پیروز سائرون در انتخابات پارلمانی اخیر عراق روز چهارشنبه اعلام کرد: امروز تصویر کلی دولت و آخرین مراحل تلاش‌ها برای تشکیل دولت را برای شما تکمیل کردم چرا که مشورت‌ها پایان یافته و از دولت مورد نظر برای خدمت به شما راضی شده‌ام.

به گزارش سومریه نیوز، وی تصریح کرد: دولت آینده نه سنی، نه شیعه، نه عرب، نه کرد، نه قومی‌گرا و نه طائفه‌ای بلکه دولتی اصیل، سازنده، مقاوم و با سیاست مسالمت‌آمیز خواهد بود.

مقتدی صدر افزود: من از نظر مرجعیت و عشایر مقاوم و طبقات مختلف ملت بزرگ مشورت خواهم گرفت و از آن بهره خواهم برد. ما جزئیات نشست‌های بسیاری که داشته‌ایم به اطلاع آنها خواهیم رساند تا آنها حرف خود را بزنند سپس منتظر فراکسیون‌های شفاف و با گرایش‌های ملی و ارزشمند برای تشکیل دولتی پدرانه و قوی خواهیم بود تا دولتی روی کار بیاید که حقوق ملت عراق را بپردازد و فاسدان را با مجازات شدید روبه‌رو کند.

از سوی دیگر، مقتدی صدر در دیدار با یان کوبیس، فرستاده سازمان ملل به عراق اظهار داشت: دیدگاه ما برای مرحله آینده یک تصمیم ملی عراقی خواهد بود که برگرفته از تمایل همه مردم باشد زیرا ملت عراق از فساد و سوء خدمات رنج برده‌اند.

صدر ادامه داد: ما بر اهمیت حمایت و همکاری جامعه جهانی و سازمان ملل برای خروج عراق از دالان طایفه‌گرایی و تقسیم‌بندی کینه توزانه و منع مداخله در امور انتخابات چه به لحاظ منطقه‌ای و چه مداخله دولت‌ها تاکید داریم و باید در زمینه‌های انسانی و خدماتی در مناطق آزاد شده از دست داعش به خصوص در شهر موصل حمایت لازم انجام شود.

صدر

کوبیس نیز ضمن تبریک به مناسبت موفقیت آمیز بودن روند دموکراسی در عراق آمادگی سازمان ملل برای ارائه کمک لازم به عراق را اعلام کرد.

در این دیدار آخرین تحولات مربوط به روند تشکیل دولت آینده و لزوم توافق‌ها در این باره بررسی شد.

صدر اخیرا با تعدادی از مسؤولان عراقی از جمله حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار داشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها