کد خبر: 189424
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۱۳:۳۹:۰۰
| |

خالد مشعل خواستار انتقال تظاهرات «بازگشت» به کرانه باختری شد

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: بانیان تظاهرات بازگشت در مرز غزه گروه‌های فلسطینی نیستند، بلکه حرکتی خودجوش از ملتی بی‌دفاع است که می‌خواهند پیامشان را به جهانیان بدهند.

خالد مشعل خواستار انتقال تظاهرات «بازگشت» به کرانه باختری شد
کد خبر: 189424
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۱۳:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| خالد مشعل روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای الجزیره خواستار انتقال تجربه تظاهرات بازگشت و مقاومت مردمی از نوار غزه به کرانه باختری شد.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی یادآور شد: پیام‌هایی را که ملت فلسطین می‌خواهد با این تظاهرات به جهانیان بدهد به شرح زیر است: "می‌خواهم به میهن و سرزمینم که از آن رانده شدم، برگردم. اکنون زمان لغو محاصره نوار غزه است، قدس یک شهر عربی اسلامی است و هرگز اقدام آمریکا علیه این شهر را نمی‌پذیریم."


وی خاطرنشان کرد: همگان تحولات و رخدادهای نوار غزه را به عینه مشاهده می‌کنند و می‌بینند آنچه که رخ می‌دهد یک حرکت کاملا خودجوش مردمی است و گروه‌های فلسطینی در آن نقشی ندارند.


مشعل خاطرنشان ساخت: زمانی حماس دست به سلاح می برد محکوم می شود و اکنون که در کنار ملت فلسطین دست به مقاومت مسالمت می زند نیز محکوم می شود، این امر به مثابه نادیده انگاشتن حقیقت است که دلیل آن به ناتوانی در محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر می گردد.


مشعل خواستار انتقال تجربه تظاهرات بازگشت و مقاومت مردمی از نوار غزه به کرانه باختری در چارچوب توافق ملی شد و تاکید کرد که این اقدام دشمن صهیونیستی را به چالش خواهد کشید.


وی در خصوص درخواست محافل بین المللی مبنی بر تحقیق در خصوص کشتار فلسطینیان به دست اشغالگران صهیونیست، تاکید کرد که ما تحقیق را نیز تجربه کردیم، این اقدام ابزاری برای وقت کشی به شمار می‌رود، کسی که می‌خواهد در عرصه بین الملل پیروز شود باید جنایات اسرائیل را محکوم کند. کسی که بخواهد به رنج و گرفتارهای ملت فلسطین پایان بخشید باید هر چه زودتر سد محاصره غزه را بشکند، طرف‌های بین المللی از چنین قدرتی برخوردارند، انجام تحقیقات در خصوص این کشتارها اقدامی سودمند نیست، بلکه آنچه که باید انجام بگیرد محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی است.


مشعل گفت که رژیم صهیونیستی و آمریکا روز دوشنبه دست به دو جنایت زدند، یکی کشتار ده‌ها غیر نظامی بی‌دفاع فلسطینی و زخمی کردن بیش از 2800 تن دیگر و دیگری انتقال سفارت آمریکا به قدس بود.


وی اضافه کرد: آنچه که روز دوشنبه در نوار مرزی غزه با اراضی اشغالی 1948 رخ داد یک جنایت وحشیانه علیه ملت بی‌گناه به شمار می‌رود، ملتی که به نشانه مخالفت با تداوم محاصره غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس و تحقق حق بازگشت آوارگان فلسطینی به صحنه آمده بود، این دو جنایت ماهیت نگرش و تفکر آمریکا و اسرائیل را به تصویر کشید.


وی ضمن اشاره به حماسه آفرینی فلسطینیان ساکن غزه در نوار مرزی با اراضی اشغالی، گفت که فلسطینیان در گذشته نیز در جریان رویارویی با اشغالگران صهیونیست حماسه ها آفریدند. حضور گسترده فلسطینیان در تظاهرات بازگشت در نوار مرزی غزه طی 6 هفته گذشته یک اقدام خلاقانه به شمار می‌رود.


مشعل اظهار داشت: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در یک شرایط تاریخی قرار گرفته است که باید برای یکپارچه سازی فلسطینیان و ترمیم شکاف داخلی اقدام کند، او باید بر مبنای تفکر رهبری که همه مردم را جذب می‌کند، عمل کند و به اقدامات مجازاتی علیه ساکنان غزه پایان بخشد.

وی با تاکید بر اینکه جنبش مقاومت اسلامی حماس آماده ادامه مسیر آشتی ملی تا زمان نهایی شدن آن است، از رهبران تشکیلات خودگردان و گروه های فلسطینی خواست از رشادت‌ها و ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های ملت فلسطین پاسداری کنند.
مشعل ضمن تمجید از مواضع برخی کشورهای عربی در قبال رخدادهای روز دوشنبه، تاکید کرد که قطر و کویت و ترکیه در قبال این رخدادها مواضع خوبی اتخاذ کردند.


وی با اشاره به عدم شرکت برخی کشورها در مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس، نخبه‌های جهان غرب نیز مواضع انسان دوستانه و محترمانه ای داشتند که این امر به تنهایی کافی نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها