کد خبر: 188038
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۷ ۱۰:۴۹:۰۰
| |

شکایت از دولت فرانسه به خاطر فروش اسلحه به عربستان و امارات

دو جمعیت حقوقی که پیشتر از دولت فرانسه خواسته بودند فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند و تاکنون جوابی نگرفته‌اند، اعلام کردند در این رابطه از دولت شکایت می‌کنند.

شکایت از دولت فرانسه به خاطر فروش اسلحه به عربستان و امارات
کد خبر: 188038
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۷ ۱۰:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دو نهاد حقوقی " Droit Solidarite" (قانون همبستگی) و "Aser" که متخصص در زمینه مسائل تسلیحاتی هستند، اعلام کردند که امروز(دوشنبه) شکایتنامه‌ای را در مقابل بالاترین نهاد قضایی فرانسه درباره فروش سلاح به عربستان و امارات ارائه خواهند کرد.

این دو نهاد مارس گذشته از دولت فرانسه خواسته بودند که مجوز صادرات سلاح به عربستان و امارات را لغو کند. آن‌ها همچنین دو ماه به نخست‌وزیر برای اجرای این خواسته فرصت دادند اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌اند.

این دو جمعیت حقوقی معتقدند که دولت فرانسه قوانین ملی و بین المللی را با فروش سلاحی که در جنگ یمن به کار گرفته می‌شود، نقض می‌کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه با فشارهایی از سوی انجمن‌های مدافع حقوق بشر برای کاهش روابطش با ائتلاف عربی عربستان روبروست. عربستان و امارات دو کشور اصلی و مهم ائتلاف متجاوز عربی و جزو بزرگترین مشتریان سلاح فرانسه هستند.

تدابیر مربوط به مجوز صادرات سلاح در فرانسه که سومین کشور بزرگ صادرکننده تجهیزات نظامی در جهان است از سوی پارلمان بررسی نمی‌شود بلکه از سوی کمیته‌ای که نخست‌وزیر ریاست آن را برعهده دارد، تصویب می‌شود.

در پی انتشار گزارشات درباره کشته شدن غیرنظامیان در حملات عربستان، کشورهایی اروپایی از جمله آلمان روابطشان را با ائتلاف عربی قطع کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها