کد خبر: 165670
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۸ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

پس از ادعای حمله شیمیایی در سوریه؛

محققان بین‌المللی فردا می‌توانند از دوما بازدید کنند

تیم محققان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی از روز شنبه در سوریه بودند؛ اما اجازه بازدید از دوما را نداشتند. حمله شیمیایی در دوما باعث شد که یک هفته بعد ایالات‌متحده، انگلیس و فرانسه دولت سوریه را مورد هدف قرار دهند.

محققان بین‌المللی فردا می‌توانند از دوما بازدید کنند
کد خبر: 165670
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۸ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روسیه می‌گوید که محققان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه روز چهارشنبه مجاز به بازدید از مکانی هستند که حمله شیمیایی در آن اتفاق افتاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، تیم بین‌الملل از روز شنبه در این کشور بودند؛ اما اجازه بازدید از دوما را نداشتند. حمله شیمیایی در دوما باعث شد که یک هفته بعد ایالات‌متحده، انگلیس و فرانسه دولت سوریه را مورد هدف قرار دهند.

سوریه و متحد او روسیه هرگونه حمله شیمیایی را رد کردند و روسیه آن را صحنه‌سازی خواند.

در اوایل صبح شنبه، به‌ وقت سوریه، آمریکا، انگلیس و فرانسه حمله موشکی هماهنگ شده‌ای به این کشور داشتند. این سه کشور مدعی شدند که این عملیات در پاسخ به استفاده از سلاح شیمیایی توسط بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه انجام‌شده.

محققان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی در دمشق، پایتخت سوریه هستند و منتظرند که بازرسی خود را آغاز کنند. زمانی که روز چهارشنبه وارد سایت شوند، از زمان حمله شیمیایی 11 روز خواهد گذشت. آن‌ها می‌خواهند خاک و دیگر نمونه‌ها را جمع‌آوری کنند تا بتوانند مواد استفاده‌شده در حمله را شناسایی کنند.

فرستاده ایالات‌متحده در سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی ابراز نگرانی کرده و مدعی شد که روسیه از سایت بازدید کرده و ممکن است مانع تحقیقات ما شوند.

اما سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی اظهار داشت: «ایالات‌متحده، انگلیس و فرانسه تنها به شواهدی که بر اساس گزارش رسانه‌ها و شبکه اجتماعی بود اکتفا کردند و این کاملاً صحنه‌سازی است.»

لاوروف و بسیاری دیگر این سه کشور را به دلیل انجام حمله موشکی قبل از تحقیقات سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی مورد انتقاد قراردادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها