کد خبر: 165406
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۶ ۰۹:۱۹:۰۰
| |

وزیر دفاع انگلیس:

حمله اخیر به سوریه با هدف بر هم زدن برنامه‌های استراتژیک روسیه نبود

گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس گفت که عملیات نظامی توسط انگلیس، فرانسه و آمریکا به هیچ وجه با هدف بر هم زدن برنامه‌های استراتژیک روسیه در سوریه نبوده است.

حمله اخیر به سوریه با هدف بر هم زدن برنامه‌های استراتژیک روسیه نبود
کد خبر: 165406
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۶ ۰۹:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: این اقدام متحدانه محدود و متناسب بود. این اقدام به معنای مداخله در جنگ داخلی، تلاش برای تغییر رژیم و یا برهم زدن برنامه های استراتژیک روسیه در این کشور جنگ زده نبوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: راه حل سیاسی تنها راه برای حل بحران هفت ساله سوریه که به بهای جان هزاران نفر ادامه یافته، است.

انگلیس در کنار آمریکا برای حل این بحران تلاش می‌کند. ما تلاش‌های خود را برای ایجاد یک راه حل صلح آمیز ادامه خواهیم داد و از کرملین می خواهیم که عضوی از طرف‌هایی باشد که به دنبال راه حل هستند نه اینکه خود به مشکل تبدیل شود.

این اظهارات در حالی مطرح شد که روز جمعه آمریکا، فرانسه و انگلیس دست به حملات موشکی علیه اهدافی در سوریه به بهانه پاسخ به حمله‌ شیمیایی در دومای سوریه زدند.

کشورهای غربی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در دوما متهم کردند اما رهبران سوریه هر گونه دست داشتن خود در این حمله شیمیایی را رد کرده‌اند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از 100 موشک در حملات بامداد شنبه علیه سوریه شلیک شد که اکثریت آنها از سوی سامانه‌های دفاع هوایی سوریه ساقط گردید.

ولادیمیر پوتین این حملات موشکی را ناقض هنجارها و قوانین بین المللی دانست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها