کد خبر: 164558
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۸ ۱۴:۵۰:۰۰
| |

ترس از جنگ جهانی تجاری شدیدتر شده است؛

امیدواری کاخ سفید به پیروزی آمریکا در جنگ تجاری با چین

دونالد ترامپ روز پنجشنبه به نماینده تجاری ایالات‌متحده دستور داد امکان بالا بردن تعرفه‌های گمرکی را برای کالاهای چینی به میزان صد میلیارد دلار مورد بررسی قرار دهد. رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تأکید کرد ممکن است با توجه به اقدامات ناعادلانه چین، تدابیری را اتخاذ کند.

امیدواری کاخ سفید به پیروزی آمریکا در جنگ تجاری با چین
کد خبر: 164558
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۸ ۱۴:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در یک نشست مطبوعاتی گفت اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مذاکرات را رهبری کند، می‌تواند در جنگ تجاری با چین برنده شود.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، هنگامی‌که از سندرز پرسیدند آیا دونالد ترامپ فکر می‌کند پیروز شدن در جنگ‌های تجاری آسان است یا نه او پاسخ داد: «رئیس‌جمهور فکر می‌کند مسئول مذاکرات است و قطعاً او بهترین مذاکره‌کننده بر سر میز مذاکره است.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزود: «ممکن است به علت تعرفه‌های تجاری بین چین و ایالات‌متحده، نوسانات زیادی در بازار سهام آمریکا وجود داشته باشد، اما چین باید اقدامات غیرقانونی و غیرمنصفانه خود را تغییر دهد. چین مسئول ایجاد اختلافات تجاری است و ترامپ تلاش می‌کند تا با اعمال فشار بر این کشور، اقدامات ناعادلانه را تغییر دهد.»

دونالد ترامپ روز پنجشنبه به نماینده تجاری ایالات‌متحده دستور داد امکان بالا بردن تعرفه‌های گمرکی برای کالاهای چینی به میزان صد میلیارد دلار را مورد بررسی قرار دهد. رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تأکید کرد ممکن است با توجه به اقدامات ناعادلانه چین، تدابیری را اتخاذ کند.

درحالی که ترس از جنگ جهانی تجاری پس‌ازآنکه دونالد ترامپ برنامه‌های خود را برای تعرفه‌های جدید اعلام کرد شدیدتر شد، شاخص سهام داو جونز 600 واحد سقوط کرد. شاخص سهام نزدیک و اس اند پی هم بیش از 2 درصد کاهش‌یافته است.

در اوایل ماه مارس، ترامپ یک دستور مبنی بر اعمال مالیات 25 درصدی بر واردات فولاد و 10 درصدی بر واردات آلومینیوم امضا کرد. به دنبال آن، 60 میلیارد دلار تعرفه‌های گمرکی اضافه بر چین تحمیل شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها