کد خبر: 164478
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۷ ۱۳:۱۰:۰۰
| |

روزنامه‌نگار ترکیه‌ای به 15 ماه حبس محکوم شد

روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه در خبری اعلام کرد یلیز کورای خبرنگار و مقاله‌نویس در روزنامه ها و وبسایت های اینترنتی ترکیه به اتهام همکاری با گروه گولن به 15 ماه حبس محکوم شد.

روزنامه‌نگار ترکیه‌ای به 15 ماه حبس محکوم شد
کد خبر: 164478
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۷ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در راستای تحقیقات از عوامل گولن در بخش رسانه های اجتماعی، شعبه دوم دادگاه کوجاالی، یلیز کورای را به اتهام 'همکاری با گروه گولن و تحریک عمدی مردم به خصومت علیه دولت' به 15 ماه حبس محکوم کرد.


به نوشته این رسانه، یلیز کورای تابستان سال گذشته میلادی با انتشار یادداشتی تحت عنوان 'افسانه حماسه شما' در شبکه های اجتماعی، از سوی دادستانی کوجاالی مجرم شناخته شد.


به گزارش ایرنا، زندانی شدن بیش از 150 خبرنگار در ترکیه در ایام بعد از کودتای 25 تیرماه سال 95 موجب واکنش ها و انتقادات وسیع در سطح جهان شده و بنا به اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز، ترکیه در رده های آخر آزادی رسانه در جهان قرار گرفته است.


پس از کودتای نافرجام 15 جولای سال 2016، محدود سازی رسانه های منتقد ترکیه شدت گرفت و با برقراری وضعیت فوق العاده پس از کودتا که برای هفتمین دوره در حال اجراست، دهها رسانه تعطیل و دهها خبرنگار و روزنامه نگار نیز زندانی و محاکمه شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها