دبیرکل ناتو:

به دنبال مسابقه تسلیحاتی جدید با روسیه نیستیم

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد این سازمان به دنبال مسابقه تسلیحاتی جدید با روسیه نیست.

به دنبال مسابقه تسلیحاتی جدید با روسیه نیستیم
کد خبر: 164367
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۶ ۰۷:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، تاکید کرد این سازمان به دنبال مسابقه تسلیحاتی جدید با روسیه نیست.

بر اساس این گزارش، در حالی که تنش‌ها میان غرب و شرق تحت تاثیر ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روسیه در انگلیس بار دیگر به اوج رسیده است، دبیرکل ناتو در کنفرانسی مطبوعاتی در کنار جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در اوتاوا تاکید کرد: "ما به هیچ وجه به دنبال مسابقه تسلیحاتی جدید نیستیم بنابراین تلاش و توجه خود را به روی پاسخی متمرکز خواهیم کرد که قاطع و در عین حال سنجیده و دفاعی باشد."

دبیرکل ناتو ادامه داد: "ما خواستار جنگ سرد جدید نیستیم. روسیه همسایه ماست بنابراین تلاش خواهیم کرد تا روابطی سازنده با این کشور داشته باشیم."

استولتنبرگ در حالی این اظهارات را بیان کرد که از او درباره امکان اعمال تحریم‌های جدید از طرف کشورهای عضو ناتو بر ضد روسیه در واکنش به ماجرای مسمومیت اسکریپال سوال شده بود.

سران بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود اعلام کردند احتمالا روسیه پشت ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش در سالزبری قرار داشته است. سالزبری شهر کوچکی در جنوب غربی انگلیس است که در تاریخ چهارم ماه مارس سرگئی اسکریپال جاسوس شصت و شش ساله پیشین روسیه و دختر سی و سه ساله‌اش جولیا در آنجا مورد حمله قرار گرفتند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز حمایت قاطع خود از انگلیس و همبستگی خود با این کشور را در ماجرای مسمومیت اسکریپال اعلام کرده اند، اما مسکو ضمن رد این اتهامات تاکید کرده است که مقامات انگلیس باید دیر یا زود درباره اتهامات بی اساسی که به مسکو وارد کرده اند، پاسخگو باشند.

ولادیمیر پوتین نیز که برای چهارمین بار در انتخابات ریاست جمهوری روسیه با کسب نتایجی چشمگیر به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب شد، هر گونه دخالت و مسئولیت کشورش را در ماجرای اسکریپال رد کرده است.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پیش از این نیز ضمن انتقاد از روسیه در ماجرای اسکریپال تاکید کرده بود واکنش روسیه به این ماجرا آشکارا نشان داد که این کشور اهمیتی برای صلح و امنیت بین المللی قائل نیست و ناتو همچنان از روسیه می خواهد اطلاعات کاملی درباره برنامه "نوویچوک" در اختیار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها