کد خبر: 164349
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۵ ۱۶:۵۸:۰۰
| |

خروج سومین گروه از تروریست‌ها از دوما

رسانه‌ها از خروج سومین گروه از تروریست‌ها به همراه خانواده‌های آنها از دوما و نیز آزادی 5 گروگانی خبر داددند که نزد تروریست‌های جیش‌الاسلام قرار داشتند.

خروج سومین گروه از تروریست‌ها از دوما
کد خبر: 164349
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۵ ۱۶:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع سوری از خروج تعداد دیگری از تروریستها به همراه خانواده هایشان از شهر دوما در غوطه شرقی دمشق خبر دادند.

از صبح امروز مقدمات خروج اتوبوس هایی که حامل سومین گروه از افراد جیش الاسلام و خانواده های آنهاست، فراهم شده است و الاعلام الحربی از رسیدن 38 اتوبوس برای انتقال افراد جیش الاسلام و خانواده های آنها از دوما به جرابلس خبر داد.

خبرنگار روسیا الیوم از خروج 8 ربوده شده از مجموع 50 ربوده شده خبر داد و اعلام کرد: این اولین گروه از گروگانهایی است که نزد جیش الاسلام در دوما در غوطه شرقی در حومه دمشق قرار دارد. در میان ربوده شدگان 4 زن و یک مرد سالخورده وجود دارد و احتمال می رود که بقیه گروگانها ظرف امروز طبق توافق میان ارتش سوریه و جیش الاسلام برای تحویل همه ربوده شدگان، آزاد شوند.

این در حالی است که گروگانهای آزاد شده از وجود هزاران گروگان و ربوده شده در زندان موسوم به التوبه و الباطون تروریستهای جیش الاسلام در دوما پرده برداشتند.

خبرنگار روسیاالیوم از کندی خروج تروریستها از دوما در مقایسه با دیگر شهرک های غوطه خبر داد و علت آنرا دشواری گفتگو با تروریستهایی که شروط و خواسته های فوری دارند، عنوان کرد.

بر اساس این گزارش؛ برخی گروهها به طور کلی مخالف خروج هستند اما برخی دیگر مایل به زمین گذاشتن سلاح هستند.

توافق میان ارتش سوریه و روسیه با جیش الاسلام تحویل همه ربوده شدگان و تحویل سلاح سنگین و متوسط تروریستها را شامل می شود. تعداد ربوده شدگان هزاران نفر تخمین زده می شود که از نیروهای ارتش سوریه و غیرنظامیان شامل زنان و کودکان هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها