کد خبر: 161204
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ۱۱:۵۰:۰۰
| |

انجمن حمایت از اسلحه آمریکا تلاش ترامپ برای اصلاح قانون حمل سلاح را نمایشی تبلیغاتی خواند

در حالی که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا با ارسال لایحه‌ای به مجلس سنا، از قانونگذاران این کشور درخواست اقدامی جسورانه درباره تیراندازی درمدارس کرده است، انجمن حمایت از اسلحه تلاش ترامپ برای اصلاح قانون حمل سلاح را نمایشی تبلیغاتی خواند.

انجمن حمایت از اسلحه آمریکا تلاش ترامپ برای اصلاح قانون حمل سلاح را نمایشی تبلیغاتی خواند
کد خبر: 161204
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از واشنگتن تایمز، ترامپ با ارسال لایحه به مجلس خواستار اصلاح قانون خرید اسلحه شد که در سال 2013 با مخالفت انجمن ملی سلاح شکست خورد، ترامپ این اقدام را پاسخی قوی به قتل عام اخیر در فلوریدا دانسته است.


انجمن ملی سلاح به ترویج مالکیت سلاح گرم درآمریکا می پردازد، این انجمن نفوذ گسترده ای بر کنگره دارد.


در ادامه سلسله تیراندازی های مرگبار در آمریکا ، 26 بهمن سال 1396 جوان 19 ساله به نام 'نیکلاس کروز' به دبیرستانی در شهر پارکلند حمله کرد و بر اثر تیراندازی او با سلاح گرم، 17 نفر کشته شدند.


ترامپ روز چهارشنبه در یک سخنرانی زنده گفت : سران دو حزب دمکرات و جمهوریخواه در کنگره به همراه کاخ سفید باید دریک اقدام جسورانه در مورد خرید و حمل سلاح بازنگری سخت گیرانه ای انجام دهند.


رییس جمهوری آمریکا خطاب به اعضای کنگره گفت : خجالت نکشید، ما باید در این زمینه کاری انجام دهیم، ما نمی توانیم صبرکنیم ، بازی انجام دهیم و هیچ کاری انجام نشود، این مسئله (اصلاح قانون حمل اسلحه ) می تواند پایان یابد و پایان خواهد یافت.


بن ساس سناتور جمهوریخواه ایالت نبراسکا یکی از منتقدان ترامپ برای ممانعت از فروش و حمل سلاح بود.


کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کنتیکت که یکی از معترضان نیرومند حمل اسلحه در آمریکا شناخته شده است، در واکنش به حادثه لاس وگاس گفته است، دعا و تسلیت نمی تواند بر بزدلی قانونگذاران آمریکایی در برخورد با مساله حمل سلاح سرپوش بگذارد. او قانونگذاران کنگره آمریکا را به نشان دادن شهامت و مقاومت در مقابل نفوذ لابی گران اسلحه دعوت کرده است.


انجمن ملی سلاح نیز سخنان ترامپ درباره بازنگری در قانون حمل سلاح را 'یک شو تبلیغاتی' خواند.


227 سال پیش، 10 متمم با هدف رعایت حقوق شهروندی به قانون اساسی آمریکا اضافه شد، یکی از این متمم ها، متمم دوم است که بر اساس آن حق حمل سلاح برای مردم آمریکا به رسمیت شناخته شد.


درقرن 17میلادی، مردم آمریکا وارد جنگ با بریتانیا شدند، بعد از به دست آوردن استقلال، زمامداران آن زمان در 13 ایالتی که خود را از زیر سلطه انگلیسی ها خارج کرده بودند، به مردم اجازه دادند برای دفاع از حاکمیت خود سلاح حمل کنند.


سلسله تیراندازیهای مرگبار در طول چنددهه گذشته به کابوسی مرگ آوربرای مردم آمریکامبدل شده است وبراساس برخی آمارهای رسمی منتشر شده از سوی مقام ها و رسانه های آمریکایی، روزانه 23 نفر از مردم این کشور به وسیله انواع سلاح های گرم کشته ویا مجروح می شوند.


درسال 2015بعد از سلسله تیراندازی های مرگبار در آمریکا به ویژه حادثه دبستان سندی هوک واقع در شهر نیوتاون واقع در ایالت کنتیکت که منجر به کشته شدن 28 نفر شد، 51سناتور دمکرات به لایحه کنترل سلاح رای مثبت دادند، اما تغییر اعضای کابینه مجلس سنا به نفع جمهوریخواهان در سال 2016 این تلاش ها را هم با شکست مواجه کرد.


نتایج نظرسنجی‌ها در آن زمان نشان می‌داد حدود 90درصد مردم خواهان اصلاح متمم دوم قانون اساسی آمریکا بودند، اما تصمیم سازیها در کنگره هیچ همخوانی ها با خواسته های مردم این کشور ندارد.


باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا در سال 2015 با انتقاد شدید از همراهی نکردن کنگره برای اصلاح قانون حمل سلاح، اعلام کرد که سالیانه بیش از 30 هزار نفر در آمریکا با استفاده از سلاح گرم کشته می شوند.


اوباما گفت: امکان دارد که لابی اسلحه هم اکنون کنگره را گروگان گرفته باشد اما آنها نمی‌توانند آمریکا را گروگان بگیرند.
هر ساله صدها کودک و نوجوان و زن و مردم بزرگسال و میان سال آمریکایی بدون کوچکترین دلیلی و تنها بر اثر خشم یک فرد ابتلا به بیماریهای روانی جان خود را از دست می دهند و قانون هیچ کمکی نمی توانند به انان داشته باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها