کد خبر: 656638
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

کدام بازار جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارد؟ رشد ۳۴۴ درصدی بازار مسکن در ۲۰ سال+جدول

روزنامه فرهیختگان نوشت: آمارها نشان می‌دهد طی سه دهه اخیر زمین و مسکن که از بیمه دائمی دولت‌ها برخوردار بوده (با حاشیه امن ناشی از عدم پرداخت مالیات و سایر ریسک‌های ناشی از بروکراسی دولتی)، بالاترین بازدهی و سود شیرین را عاید دارندگان این دارایی‌ها کرده است.

کدام بازار جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارد؟ رشد ۳۴۴ درصدی بازار مسکن در ۲۰ سال+جدول
کد خبر: 656638
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ۲۲:۰۰:۰۰

روزنامه فرهیختگان بازدهی ۵ بازار در ۲۰ سال اخیر را بررسی کرده است. 

به گزارش فرهیختگان، یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌های خانوارهای شهری، هزینه اجاره مسکن است. براساس داده‌های هزینه- درآمد خانوار، سهم مسکن از هزینه‌های خانوارهای ساکن در استان تهران تا سال ۱۴۰۱ به ۵۱ درصد و در کل مناطق شهری کشور به ۳۸ درصد رسیده است.

این روزنامه نوشته است: آمارها نشان می‌دهد طی سه دهه اخیر زمین و مسکن که از بیمه دائمی دولت‌ها برخوردار بوده (با حاشیه امن ناشی از عدم پرداخت مالیات و سایر ریسک‌های ناشی از بروکراسی دولتی)، بالاترین بازدهی و سود شیرین را عاید دارندگان این دارایی‌ها کرده است. طبق آمارها، از سال ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۲ مقایسه قیمت دلار، سکه، زمین و مسکن نشان می‌دهد زمین در رتبه اول بازدهی قرار داشته است، به‌طوری‌که قیمت زمین در شهر تهران طی دوره ۳۲ سال اخیر رشد ۳۴۴۷ برابری داشته، طی این مدت سکه طرح قدیم رشد ۲۸۹۲ برابری، مسکن رشد ۱۶۰۰ برابری و دلار غیررسمی نیز رشد ۳۶۶ برابری داشته است. این درحالی است که در همین مدت، حداقل دستمزد کارگران ۵۳۱ برابر شده است.

جدول

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها