کد خبر: 653245
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ ۱۲:۰۷:۲۲
| |

اعتماد گزارش داد:

تورم سه‌رقمی مواد پروتئینی؛ تن ماهی در یک سال ۱۰۸ درصد گران شد!

روزنامه اعتماد نوشت: نکته نگران‌کننده اینکه در یک مقیاس سالانه، فقط تورم 5 قلم کالا رو به پایین بوده و 48 قلم کالای دیگر همچنان رو به بالا حرکت کرده‌اند.

تورم سه‌رقمی مواد پروتئینی؛ تن ماهی در یک سال ۱۰۸ درصد گران شد!
کد خبر: 653245
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ ۱۲:۰۷:۲۲

مسعود یوسفی- مرکز آمار ایران تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را اعلام کرده که تصویر روشنی از گرانی خوراکی‌ها در سال 1402 به صورت ماه به ماه ارایه می‌کند.

به گزارش اعتماد، در این گزارش از مفهوم «متوسط قیمت پرداخت شده برای محصولی باکیفیت ثابت» استفاده شده است. این مفهوم بدان معناست که محصولی کاملا مشخص با مشخصات دقیق و ثابت طی دوره زمانی و با ترکیبی از وزن یا مقدار مشخص با داده‌های اسکنری در نظر گرفته شده است.

مطابق همین «متوسط قیمت» که توسط مرکز آمار ایران ارایه شده در بهمن ماه امسال یعنی یک ماه به پایان سال 1402، در میان 53 قلم خوراکی منتخب در نقاط شهری، 20 قلم از آنها تغییر قیمت بالاتری از نرخ تورم سالانه داشته‌اند. اما نکته نگران‌کننده اینکه در یک مقیاس سالانه، فقط تورم 5 قلم کالا رو به پایین بوده و 48 قلم کالای دیگر همچنان رو به بالا حرکت کرده‌اند. اتفاقی که با گذشت نزدیک به دو سال از حذف ارز 4200 تومانی برای تامین نهاده‌های خوراکی همچنان تداوم دارد.

تورم

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها