کد خبر: 652139
|
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ۲۱:۴۰:۳۱
| |

افشاگری روزنامه دنیای اقتصاد از تصمیمات پنهانی برای افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: به هر دلیلی (که احتمالا اصلی‌ترین آن، احترام به شعار امسال است) سیاستگذار فعلا - حداقل تا پایان امسال - قصدی برای افزایش قیمت خودرو در مبدا ندارد، اما این به معنای ادامه‌دار بودن فریز قیمت برای مدت طولانی دیگر نیست.

افشاگری روزنامه دنیای اقتصاد از تصمیمات پنهانی برای افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
کد خبر: 652139
|
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ۲۱:۴۰:۳۱

روزنامه دنیای اقتصاد از افزایش قیمت خودرو در سال آینده خبر داده است. 

به گزارش دنیای اقتصاد، سیاست فریز قیمت تبعات مختلفی به دنبال داشته است، ازجمله اینکه خودروسازان را از تحقق برنامه تولید امسال (حدودا یک‌میلیون و ۷۰۰هزار دستگاه) باز داشت و حجم زیان انباشته‌شان را افزایش داد. هرچند در مقاطعی راهکارهایی برای خروج خودروسازان از زیاندهی تولید مطرح و حتی بحث اصلاح قیمت خودرو نیز به میان آمد، بااین‌حال قیمت کارخانه‌ای خودروها تقریبا دست‌نخورده باقی ماند.

این روزنامه افزوده است: به هر دلیلی (که احتمالا اصلی‌ترین آن، احترام به شعار امسال است) سیاستگذار فعلا - حداقل تا پایان امسال - قصدی برای افزایش قیمت خودرو در مبدا ندارد، اما این به معنای ادامه‌دار بودن فریز قیمت برای مدت طولانی دیگر نیست. در واقع درست است که سیاستگذار در کلام افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو را مورد تایید قرار نمی‌دهد و اظهارات مدیران خودی را بابت این احتمال، تکذیب می‌کند، اما در پشت صحنه سیاست دیگری دنبال می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها