کد خبر: 650965
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ ۱۹:۴۰:۵۲
| |

دلار به زیر ۴۵ هزار تومان باز‌می‌گردد؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: به عقیده فعالان بازار هرچند افت بیشتر نرخ ارز محتمل است، اما از آنجا که شاخص تورم از بازدهی دلار بیشتر است، افت قیمت‌های بیشتر توجیه اقتصادی چندانی ندارد. در نتیجه این افراد کانال ۵۴هزار تومانی را نقطه ورود مناسبی در نظر گرفته و اقدام به خرید کرده‌اند که این رشد تقاضا سبب رشد نرخ شده است.

دلار به زیر ۴۵ هزار تومان باز‌می‌گردد؟
کد خبر: 650965
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ ۱۹:۴۰:۵۲

 روزنامه دنیای اقتصاد علت کاهش قیمت دلار را بررسی و قیمت نهایی آن را پیش‌بینی کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بخشی از افت قیمت ۴ هزار تومانی دلار در بازار روز گذشته اصلاح شد. در حالی که از روز‌های ابتدایی هفته جاری قیمت شاخص‌های ارزی دچار افت چشمگیر قیمت‌ها شدند، رنگ تابلو‌های بازار ارز در روز گذشته سبز شد.

این روزنامه افزوده است: تحلیلگران معتقدند که تغییر جهت قیمت دلار می‌تواند به ۳دلیل متفاوت صورت گرفته باشد. دلیل اول مساله اصلاح روند کاهشی اخیر است. این افراد معتقدند که افت ۴ هزار تومانی دلار سبب شده تا شکاف قابل توجهی میان عرضه و تقاضا به وجود بیاید و در نتیجه رشد قیمت ارز حاصل تلاش بازار برای از بین بردن این شکاف است. از سوی دیگر رنج شدن دلار در سطوح قیمتی جدید نیز می‌تواند دلیل دوم باشد.  به عقیده فعالان بازار هرچند افت بیشتر نرخ ارز محتمل است، اما از آنجا که شاخص تورم از بازدهی دلار بیشتر است، افت قیمت‌های بیشتر توجیه اقتصادی چندانی ندارد. در نتیجه این افراد کانال ۵۴هزار تومانی را نقطه ورود مناسبی در نظر گرفته و اقدام به خرید کرده‌اند که این رشد تقاضا سبب رشد نرخ شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها