کد خبر: 650451
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

هزینه بازسازی آپارتمان متری چند می‌شود؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: به طور متوسط هزینه بازسازی هر مترمربع یک واحد مسکونی از بابت نقاشی، بازسازی سرویس‌‌های بهداشتی، تعویض پنجره‌‌های معمولی با پنجره دو‌جداره، تعویض و نصب کفپوش، کابینت آشپزخانه و همچنین تعویض درب‌‌های داخلی واحد مسکونی، به طور متوسط رقمی حول و حوش ۴ میلیون تومان تمام می‌شود.

هزینه بازسازی آپارتمان متری چند می‌شود؟
کد خبر: 650451
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ۱۹:۴۰:۰۰

 

روزنامه دنیای‌اقتصاد گزارشی از میانگین هزینه بازسازی و تعمیر آپارتمان میان‌‌متراژ در تهران تهیه کرده است. 

به گزارش دنیای اقتصاد، تحقیقات میدانی از بازار بازسازی واحدهای مسکونی، نشان‌دهنده رشد تاریخی هزینه تعمیر و بازسازی آپارتمان‌‌ها در سال‌جاری نسبت به سال‌های قبل است. «دنیای‌اقتصاد» پیش‌تر و در سال‌های قبل نیز این بازار و هزینه‌‌های مربوط به آن را مورد بررسی و برآورد قرار داده و در چند گزارش نتایج آن را منتشر کرده بود. تازه‌‌ترین تحقیقات «دنیای‌اقتصاد» در این زمینه نشان می‌دهد، هم‌‌اکنون متوسط هزینه بازسازی داخلی یک آپارتمان میان‌متراژ با مساحت حول و حوش ۷۵ مترمربع، رقمی حدود ۲۵۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

 

 

این روزنامه افزوده است: این رقم مربوط به یک بازسازی معمولی با مصالح و تجهیزات کیفیت متوسط در ۶ آیتم داخلی ساختمان‌‌های مسکونی است. با احتساب مساحت واحد  و متوسط هزینه گفته شده (۲۵۰ میلیون تومان برای بازسازی یک آپارتمان حول و حوش ۷۵ مترمربعی) به طور متوسط هزینه بازسازی هر مترمربع یک واحد مسکونی از بابت نقاشی، بازسازی سرویس‌‌های بهداشتی، تعویض پنجره‌‌های معمولی با پنجره دو‌جداره، تعویض و نصب کفپوش، کابینت آشپزخانه و همچنین تعویض درب‌‌های داخلی واحد مسکونی، به طور متوسط رقمی حول و حوش ۴ میلیون تومان تمام می‌شود.  اما کف و سقف هزینه بازسازی آپارتمان‌‌های مصرفی، بر اساس تجهیزات وشکل بازسازی، در بازه ۱۱۰ میلیون تومان تا ۴۰۰ میلیون تومان به طور متوسط برآورد می‌شود.

دنیای اقتصاد نوشته است: به این معنا که هم‌‌اکنون حداقل هزینه بازسازی مسکن در شهر تهران برای یک آپارتمان معمولی میان متراژ حدود ۱۱۰ میلیون تومان و سقف آن حدود ۴۰۰ میلیون تومان است. البته این کف و سقف برآوردی از متوسط هزینه یک بازسازی متعارف در حداکثر ۶ آیتم گفته شده است و به طور قطع بسته به نوع و کیفیت مصالح و تجهیزات مورد استفاده و آیتم‌‌هایی که در بازسازی در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند از این میزان بیشتر یا  در مواردی،حتی کمتر شود. تحقیقات میدانی در حالی از رسیدن متوسط هزینه یک بازسازی متعارف در شهر تهران به ۲۵۰ میلیون تومان (برای واحد مسکونی حول و حوش ۷۵ مترمربعی) خبر می‌دهد که این میزان سال گذشته یعنی سال ۱۴۰۱ حول و حوش ۱۷۰ میلیون تومان و سال قبل از آن (۱۴۰۰) حدود ۱۲۰ میلیون تومان برآورد شده بود. به عبارت دیگر هزینه بازسازی معمولی و متعارف مسکن در پایتخت، زمستان امسال نسبت به سال قبل حدود ۴۷‌درصد رشد را نشان می‌دهد. سال ۱۴۰۱ نیز هزینه بازسازی مسکن نسبت به سال ۱۴۰۰ رشدی حدود ۴۱‌درصد داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها