کد خبر: 649423
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ ۱۵:۰۰:۱۲
| |

چرا دلار گران شد؟ از اثر تشدید درگیری‌ها در منطقه تا نگرانی از ورود ترامپ به کاخ سفید

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که در دوره ریاست‌جمهوری خود تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه ایران وضع کرده بود، در تبلیغات انتخاباتی خود مجددا سیگنال‌های منفی جدیدی را مطرح کرده که برخی از فعالان بازار معتقدند این سیگنال‌ها بر بازار کشور تاثیر خواهد داشت.

چرا دلار گران شد؟ از اثر تشدید درگیری‌ها در منطقه تا نگرانی از ورود ترامپ به کاخ سفید
کد خبر: 649423
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ ۱۵:۰۰:۱۲

روزنامه دنیای اقتصاد علت افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر را بررسی کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، روند بازارهای دارایی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که به‌طور معمول در آخر سال رشد حجم تقاضا موجب رشد نرخ شاخص‌ها می‌شود.تحلیلگران بر این باورند که در این بازه زمانی تمایل افراد به تغییر شکل سرمایه خود افزایش یافته و اقدام به خرید ارز و طلا می‌کنند.

این روزنامه افزوده است: از سوی دیگر در ماه‌های گذشته پس از تشدید درگیری‌های نظامی در نوار غزه، سطح کلی ریسک‌های سیاسی در بازار افزایش یافت. برخی تحرکات نظامی دیگر مانند حملات موشکی در دریای‌سرخ و پاسخ به‌این حملات این ریسک‌ها را تشدید کرد و در نتیجه انتظارات تورمی فعالان بازار رشد کرد. رشد سطح انتظارات تورمی با تقویت بخش تقاضا موجب رشد شاخص‌های ارزی و طلایی می‌شود.

دنیای اقتصاد همچنین معتقد است: به عنوان آخرین مورد از عوامل رشد سطح تقاضا برای ارز و افزایش قیمت‌ها در این بازار می‌توان به مساله انتخابات آمریکا اشاره کرد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که در دوره ریاست‌جمهوری خود تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه ایران وضع کرده بود، در تبلیغات انتخاباتی خود مجددا سیگنال‌های منفی جدیدی را مطرح کرده که برخی از فعالان بازار معتقدند این سیگنال‌ها بر بازار کشور تاثیر خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها