کد خبر: 648484
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۲۱:۱۰:۰۰
| |

واکنش روزنامه دولت به افزایش قیمت سکه و دلار: همه چیز در امن‌ و امان است؛ گول سفته‌بازان و دلالان را نخورید

روزنامه ایران نوشت: گویی جریان‌هایی نه‌چندان نامرئی تلاش می‌کنند تا دستاوردهای یک‌ساله سیاست تثبیت را به چالش بکشند و با افزایش مصنوعی قیمت دلار غیررسمی به بالای 50 هزارتومان نیات خود را عملی کنند. این درحالی است که علاوه‌بر اجرایی‌شدن سیاست تثبیت که فرمان بازار را به صورت کامل به بانک مرکزی بازگرداند، سایر متغیرهای بنیادین در بازار ارز نیز در وضعیت مطلوبی قراردارد.

واکنش روزنامه دولت به افزایش قیمت سکه و دلار: همه چیز در امن‌ و امان است؛ گول سفته‌بازان و دلالان را نخورید
کد خبر: 648484
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۲۱:۱۰:۰۰

روزنامه دولتی ایرانی افزایش قیمت در بازار طلا، سکه و ارز را کار دلالان و سفته‌بازان دانست.

به گزارش ایران، تاریخ مدام در بازار ارز و طلای ایران تکرار می‌شود و نکته جالب اینکه برخی بدون‌توجه به این تجربه‌ها تحت تأثیر جو روانی ایجاد شده اقدام به تصمیم‌گیری یا ورود دوباره به بازار ارز و طلا می‌کنند. طی روزهای اخیر و پس از یک سال که اجرایی شدن سیاست تثبیت اقتصادی بانک مرکزی بازار ارز و طلا را به سمت آرامش هدایت کرد و این آرامش حتی به سایر بازارها نیز تسری پیدا کرد، برخی از رخدادهای سیاسی و برون‌مرزی بهانه تازه‌ای برای دلالان و سفته‌بازان شد. نگاهی به نمودار نرخ ارز در بازار رسمی و غیررسمی نشان می‌دهد که تغییرات قیمت در روزهای اخیر موقتی و زودگذر است و به‌سرعت به کانال‌های تثبیت‌شده قبلی باز می‌گردد.

این روزنامه سپس نوشته است: برخی از سفته‌بازان از هر فرصتی برای داغ کردن دوباره بازار غیررسمی ارز و طلا سوءاستفاده می‌کنند. گویی جریان‌هایی نه‌چندان نامرئی تلاش می‌کنند تا دستاوردهای یک‌ساله سیاست تثبیت را به چالش بکشند و با افزایش مصنوعی قیمت دلار غیررسمی به بالای 50 هزارتومان نیات خود را عملی کنند. این درحالی است که علاوه‌بر اجرایی‌شدن سیاست تثبیت که فرمان بازار را به صورت کامل به بانک مرکزی بازگرداند، سایر متغیرهای بنیادین در بازار ارز نیز در وضعیت مطلوبی قراردارد. هم‌اکنون و طبق گزارش‌های رسمی کشور در گرفتن پول از محل صادرات نفت مشکلی ندارد و برخلاف گذشته ارزهای نفتی به جای بلوکه شدن در کشورهای خریدار به دست بانک مرکزی می‌رسد. ضمن اینکه طی ماه‌های گذشته میلیاردها دلار از منابع بلوکه شده ایران نزد سایر کشورها نیز آزاد شد و دراختیار بانک مرکزی قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها