کد خبر: 648269
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ ۱۲:۱۰:۴۰
| |

سرانه مصرف گوشت بازنشستگان صفر شد؟

سرانه مصرف گوشت قرمز برای هر نفر در ۳ دهک پایین جامعه، حدود ۷۰۰ گرم در یکسال است. براساس داده‌هایی که یک کارشناس اقتصادی در صداوسیما اعلام کرده مصرف سرانه گوشت قرمز در سه دهک فرودست، ۷۰۰ گرم است، اما بازنشستگان اصلاً قدرت خرید ندارند.

سرانه مصرف گوشت بازنشستگان صفر شد؟
کد خبر: 648269
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ ۱۲:۱۰:۴۰

کاهش مصرف سرانه گوشت قرمز در ایران، رابطه مستقیم با تورم سنگین این بخش و افولِ قدرت خرید مردم به خصوص گروه‌های مزدبگیر دارد.در روزهای اخیر، آمار تازه‌ای از مصرف سرانه‌ی گوشت قرمز در صداوسیما اعلام شد؛ آماری که رسانه‌ها آن را «بهت آور» توصیف کردند.

به گزارش ایلنا، مهدی سروی، کارشناس اندیشکده اقتصاد مقاومتی و از مشاوران اقتصادی دولت، در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: میانگین مصرف گوشت خانواده‌ها در کشور ۸ کیلوگرم و در سه دهک پایین جامعه ۲ کیلوگرم در سال است.

به گفته او سرانه مصرف گوشت قرمز برای هر نفر در ۳ دهک پایین جامعه، حدود ۷۰۰ گرم در یکسال است. براساس داده‌هایی که یک کارشناس اقتصادی در صداوسیما اعلام کرده مصرف سرانه گوشت قرمز در سه دهک فرودست، ۷۰۰ گرم است، اما بازنشستگان اصلاً قدرت خرید ندارند. بازنشستگان در ماه به هیچ‌وجه نمی‌توانند گوشت قرمز بخرند؛ ماه پشت ماه می‌گذرد و اینها گوشت قرمز نمی‌خرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲

    خوب شد گفتید یک غذای بدون گوشت و بدون برنج و البته بدون تخم مرغ سراغ ندارید

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها