کد خبر: 646752
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۲۲:۲۰:۰۰
| |

ادعای دولت رئیسی مبنی بر بهبود وضعیت اشتغال صحت دارد؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که بهبود آمار اشتغال در زمینه کاهش بیکاری بیش از آنکه مدیون ایجاد اشتغال در کشور باشد، به‌دلیل کاهش نرخ مشارکت اقتصادی نسبت به سال‌های گذشته است. به زبان ساده‌تر، دست کشیدن برخی از افراد برای یافتن شغل مورد نظر خود موجب شده است نرخ بیکاری به مرور کاهش پیدا کند.

ادعای دولت رئیسی مبنی بر بهبود وضعیت اشتغال صحت دارد؟
کد خبر: 646752
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۲۲:۲۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد بهبود اشتغال را صحت‌سنجی کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که بهبود آمار اشتغال در زمینه کاهش بیکاری بیش از آنکه مدیون ایجاد اشتغال در کشور باشد، به‌دلیل کاهش نرخ مشارکت اقتصادی نسبت به سال‌های گذشته است. به زبان ساده‌تر، دست کشیدن برخی از افراد برای یافتن شغل مورد نظر خود موجب شده است نرخ بیکاری به مرور کاهش پیدا کند.

این روزنامه افزوده است: از نکات قابل توجه دیگر در این زمینه آن است که نرخ بیکاری درباره جوانانی که سن پایین‌تری دارند، بیشتر است. آمار‌ها نشان می‌دهد که در سومین فصل سال جاری نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24سال با افزایش 0.5 واحد درصدی نسبت به سال گذشته به 20.6درصد رسیده است. برخی از کارشناسان معتقدند که جوانان در این بازه سنی با امید بیشتری به یافتن شغل مورد نظر خود می‌پردازند و دیرتر دست از جست‌وجو می‌کشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها