کد خبر: 643444
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ ۱۸:۵۰:۰۰
| |

با پول فساد ۳.۵ میلیارد دلاری چای دبش چند ورزشگاه می‌شد، ساخت؟

روزنامه شرق نوشت: اگر همین پروژه مدنظر مسئولان باشد و روی اجرای آن پافشاری داشته باشند بعید است که چیزی بیش از 1.5 میلیارد دلار خرج روی دستشان بگذارد. به این ترتیب، با رقمی که گم و گور شده می‌شود راحت دو ورزشگاه سوپرلوکس یا چندین ورزشگاه خوب با گنجایش کمتر ولی امکانات بهتر در اختیار داشت.

با پول فساد ۳.۵ میلیارد دلاری چای دبش چند ورزشگاه می‌شد، ساخت؟
کد خبر: 643444
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ ۱۸:۵۰:۰۰

روزنامه شرق برآورد کرده که با فساد ۳ میلیارد دلاری چند ورزشگاه می‌شد، ساخت.

به گزارش شرق، هم‌زمانی این اتفاق با جنب و جوش دولت برای ساختن یک ورزشگاه آبرومند که از گزند انتقادات در امان باشد، باعث شده تا این بخش بررسی شود که با سه میلیارد و 750 میلیون دلاری که صرف هزینه واردات چای شده و بخشی از آن گم و گور شده، چه تعداد ورزشگاه با چه امکاناتی، می‌شد ساخت؟ آبروریزی رخ‌داده امسال در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و سوژه‌شدن ایران به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند منطقه که حتی یک زمین چمن بین‌المللی ندارد، مسئولان را بر آن داشت تا هر طور شده یک ورزشگاه، در کلاس جهانی بسازند.

این روزنامه افزوده است: این روزها هم از گوشه و کنار شنیده می‌شود که مسئولان امر برای ساختن یک مجموعه ورزشی که شامل یک ورزشگاه فوتبال و سالن بزرگ چندمنظوره‌ای است، با چینی‌ها به توافق رسیده‌اند. آن‌طورکه در روزهای اخیر شایعه شده قرار است گنجایش این ورزشگاه جدید 120 هزار نفری باشد.  اگر همین پروژه مدنظر مسئولان باشد و روی اجرای آن پافشاری داشته باشند بعید است که چیزی بیش از 1.5 میلیارد دلار خرج روی دستشان بگذارد. تازه این رقم دست ‌بالایی است که تصور شود لوکس‌ترین ورزشگاه ممکن با بهترین و ناب‌ترین امکانات در ایران ساخته شود. به این ترتیب، با رقمی که گم و گور شده می‌شود راحت دو ورزشگاه سوپرلوکس یا چندین ورزشگاه خوب با گنجایش کمتر ولی امکانات بهتر در اختیار داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها