کد خبر: 642688
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۸ ۰۹:۴۰:۰۱
| |

مرتضی افقه، اقتصاددان:

رشد اقتصادی حاصل فروش نفت، پز دادن و تفاخر ندارد

مرتضی افقه با بیان اینکه این رشد اقتصادی حاصل فروش نفت قابل پز دادن و تفاخر نیست، گفت: اگر تحریم‌ها ادامه پیدا کنند و کمتر بتوانیم نفت بفروشیم، این روند رشد اقتصادی با احتساب نفت هم ادامه نخواهد داشت.

رشد اقتصادی حاصل فروش نفت، پز دادن و تفاخر ندارد
کد خبر: 642688
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۸ ۰۹:۴۰:۰۱

مرتضی افقه، اقتصاددان با اشاره به بودجه ۱۴۰۳ و کاهش سهم درآمد نفتی در آن اظهار کرد که این رشد اقتصادی هفت درصدی حاصل فروش نفت بوده و آمارها با هم تناقض دارند.

به گزارش توسعه ایرانی، مرتضی افقه عنوان کرد: رشد اقتصادی در سال‌های اخیر مطلوب نیست. این رشد به معنی افزایش فروش نفت است که نرخ رشد را افزایش داده. اگر رشد تولید ناخالص ملی بدون احتساب نفت بیشتر می‌شد، بهتر بود.

او روند کاهشی تولید ناخالص داخلی بدون احتساب سهم نفت را قابل پیش‌بینی دانست، اما درباره رشد اقتصادی با احتساب نفت بیان کرد: افزایش رشد این سال‌های اخیر به دو دلیل بوده است؛ کاهش ظرفیت‌های خالی ایجاد شده در اقتصاد  در دوره‌ کرونا و دیگر افزایش دور زدن‌های فروش نفت.

استاد دانشگاه چمران اهواز با بیان اینکه این رشد اقتصادی حاصل فروش نفت قابل پز دادن و تفاخر نیست، افزود: اگر تحریم‌ها ادامه پیدا کنند و کمتر بتوانیم نفت بفروشیم، این روند رشد اقتصادی با احتساب نفت هم ادامه نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها