کد خبر: 640811
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

بلایی که فیلترینگ بر سر کسب‌‌وکارهای آنلاین زنان آورد

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بررسی‌ها ما را به این نتیجه می‌رساند که گردش مالی میلیاردی پیش از فیلترینگ در جریان بوده و پس از آن بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین به ویژه در مورد زنان که مورد مطالعه این گزارش هستند، دچار اختلال جدی شده است و معلوم نیست که در یک سال‌ گذشته این افراد چه بار مالی و روحی را از سر گذرانده‌اند.

بلایی که فیلترینگ بر سر کسب‌‌وکارهای آنلاین زنان آورد
کد خبر: 640811
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۱۹:۰۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد به مناسبت روز جهانی کارآفرین 2هزار کسب‌وکار آنلاین‌ زنان را پیش از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و پس از آن رصد کرده و گزارشی از درآمد آنان ارائه داده است. 

به گزارش دنیای اقتصاد، بررسی‌ نتایج نشان می‌دهد؛ 20 درصد از کسب‌وکارهای نوپا که حدود 400 نفر می‌شدند، در همان دو، سه هفته اول فیلترینگ برای همیشه ورشکست شده و از چرخه کسب‌وکار خارج شدند. 80 درصد دیگر که آمارشان می‌شود، 1600 کسب‌وکار بزرگ‌تر توانستند، فیلترینگ را دور بزنند و به حیاتشان ادامه دهند. از این گروه مورد مطالعه پیش از فیلترینگ 20 درصدشان که کسب‌وکار بزرگ‌تری داشتند و چندین نفر در آن مشغول به کار بودند، درآمدی روزانه 50 میلیون تومانی داشتند.

این روزنامه افزوده است: 80 درصد دیگر که بیشترشان کسب‌وکارهای کوچک را شامل می‌شدند، روزانه در حدود 500هزار تومان کسب درآمد می‌کردند. میانگین این درآمد به رقمی میلیارد تومانی می‌رسید که پس از فیلترینگ دچار افت و اختلال شدید شد. اکنون پس از یک سال گروهی که توانستند فیلترینگ را دور بزنند، فقط چند ماهی است که توانسته‌اند دوباره به رقمی بسیار پایین‌تر از روزهای پرفروش خود بازگردند. بررسی‌ها ما را به این نتیجه می‌رساند که گردش مالی میلیاردی پیش از فیلترینگ در جریان بوده و پس از آن بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین به ویژه در مورد زنان که مورد مطالعه این گزارش هستند، دچار اختلال جدی شده است و معلوم نیست که در یک سال‌ گذشته این افراد چه بار مالی و روحی را از سر گذرانده‌اند.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها