کد خبر: 639684
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ۱۴:۵۴:۴۶
| |

تابلویی جدید از فقر مسکن؛ افزایش تقاضا برای ۴۰متر نشینی و کلنگی‌نشینی در تهران

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تابلوی جدیدی از فقر مسکن در پایتخت رونمایی شد. آمارها حکایت از ثبت رکورد سکونت در خانه‌‌‌های تا ۴۰ مترمربعی در پایتخت طی سال‌جاری دارد.

تابلویی جدید از فقر مسکن؛ افزایش تقاضا برای ۴۰متر نشینی و کلنگی‌نشینی در تهران
کد خبر: 639684
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ۱۴:۵۴:۴۶

روزنامه دنیای اقتصاد از افزایش تقاضا برای خرید خانه‌های کلنگی و خانه‌های زیر ۴۰ متر در بازار مسکن خبر داده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، تابلوی جدیدی از فقر مسکن در پایتخت رونمایی شد. آمارها حکایت از ثبت رکورد سکونت در خانه‌‌‌های تا ۴۰ مترمربعی در پایتخت طی سال‌جاری دارد. سهم خانه‌‌‌های نقلی با مساحت تا ۴۰ مترمربع در معاملات شهر تهران که در سال ۹۷ همزمان با شروع عصر تاریخی جهش مسکن ۳.۳‌درصد بود در حال حاضر با حدود دو واحد‌درصد افزایش به ۵.۲‌درصد رسیده است. به این ترتیب تصویر دیگری از خرابی‌‌‌های موج تورم مسکن از سال ۹۷ به بعد در حال حاضر به شکل رکورد زدن آمار تا ۴۰ مترنشینی در پایتخت منعکس شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: صعود ۱۸برابری قیمت مسکن در تهران طی هفت سال موجب شد سهم آپارتمان‌‌‌های کلنگی با سن بنای بیش از ۲۰ سال از کل معاملات املاک مسکونی، در مقایسه با سال ۹۵ که بازار شرایط طبیعی داشت، سه‌‌‌برابر شود. در واقع کلنگی‌‌‌نشینی، نتیجه فقدان استطاعت خرید آپارتمان‌‌‌های نوساز و کم‌‌‌سن بود و در نتیجه در همین فاصله زمانی هفت ساله، سهم نوسازها در معاملات مسکن نصف شد و از بیش از ۵۰‌درصد به ۲۷‌درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها